سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

مله موشکی شب گذشته‌‌ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌ها در دیرالزور سوریه حاوی پیام‌ها و هشدارهای روشنی در ابعاد داخلی و بین‌المللی است. پیام این حمله برای حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی تروریست‌ها مانند سعودی‌ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی این است که کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند امنیت مردم ایران را مختل کنند.
مصطفی قربانی
حمله موشکی سپاه؛ پیام‌ها و هشدارهاحمله موشکی شب گذشته‌‌ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌ها در دیرالزور سوریه خبری بود که تنها با گذشت بیش از چند دقیقه از رسانه‌ای شدن آن، به مهمترین سوژه رسانه‌ای در دنیا تبدیل شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۰۸
علی اکبر دارابکلایی

آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی : یکی از دولتمردان گفته است که مبنای ولایت از دیدگاه امام علی(ع) نظر مردم بود و دموکراسی میراث این امام معصوم است، این حرف عجیبی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۲۵
علی اکبر دارابکلایی
دهه 60 را باید امنیتی ترین، خطرناکترین و سخت ترین دهه عمر انقلاب اسلامی ایران بدانیم چراکه در آن، علاوه بر جنگی خانمانسوز که 7 سال از این دهه، انقلاب سلامی و مردم ایران را درگیر خود کرد، سیل عظیمی از ترورها، انفجارات و اقدامات خرابکارانه در شهرهای مختلف بویژه تهران رخ داد که تنها در چند فقره از این اقدامات، بسیاری از مسئولین عالیرتبه کشور، ازجمله رئیس جمهور، نخست وزیر، رئییس دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و... به شهادت رسیدند.
  یحیی رضوانی
در خطرناک‌ترین دهه عمر انقلاب چه گذشت؟رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه ای در سخنرانی مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در حرم ایشان، به شرایط «دهه شصت» که دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی و دهه حیات پر برکت امام بود، اشاره کردند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۲۲
علی اکبر دارابکلایی
«آتش به اختیار» بودن، حتی در شرایط جنگ نرم، دستوری ثانوی است؛ یعنی تا وقتی قرارگاه مرکزی دستوری دارد که در تشخیص مسائل اصلی و فرعی درست عمل کرده، نوبت به اقدام مستقل و سلیقه های افسران نمیرسد و نخبگان و هسته های فکری، هریک بسته به توانایی و تخصص خود، در صورت خلل و کاستی در دستورات قرارگاه مرکزی می توانند مستقلا اقدام کنند.
علیرضا محمدی فر
تبیین مفهوم «آتش به اختیار» در بیانات اخیر رهبر انقلابمقام معظم رهبری «حفظه الله» در دیدار جمعی از دانشجویان و تشکل های دانشجویی سخنانی فرمودند و در قسمتی از آن با به کار بردن واژه «آتش به اختیار» بهدانشجویان و هسته های فکری این اختیار عمل را دادند که مستقلا وارد اقدام شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۲
علی اکبر دارابکلایی
رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: مردم در انتخابات به هرکسی رأی دادند، همه‌شان یک کارمشترک انجام دادند؛ این کار مشترک اظهار اعتماد به نظام اسلامی برای انتخاب مسئول اجرایی کشور بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۰۱
علی اکبر دارابکلایی
حمزه عالمی
هزینه های سازشیکی از فرازهای مهم سخنان رهبر انقلاب در مراسم  بیست و هشتمین سالکرد ارتحال امام خمینی(ره)، تبیین برتری رویکرد مقاومت و چالش با نظام بین الملل در مقابل رویکرد سازش بود. ایشان با بیان این که عقلانیت در چالش با قدرت های بین المللی است نه در سازش با آنها، هزینه هایی که سازش با قدرت های بزرگ برای کشور دارد، بیشتر از هزینه های چالش دانستند و گفتند: «چالش اگر عقلائی باشد، چالش اگر منطبق با منطق باشد، اگر با اعتمادبه نفس باشد، هزینه‌اش بمراتب کمتر از هزینه‌ی سازش است.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۰۶
علی اکبر دارابکلایی
گفتگو با مردی که 24 ساعت در سردخانه بود
تصور شما از جهان پس از مرگ چیست؟ این پرسشی است که از همان ابتدای خلقت، بشریت را به تفکر واداشته است و هر کس با توجه به باورهایی که در فطرت خود دارد، جهان پس از مرگ را برای خود ترسیم کرده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۶
علی اکبر دارابکلایی

میزان فعالیت انتخاباتی ملاک عزل و ابقای وزرا در دولت دوازدهم!
سمت و سوی تغییرات در دولت یازدهم بیشتر از آن که معطوف به افزایش کارآمدی باشد، به سمت گروکشی و تسویه حساب‌های سیاسی گرایش پیدا کرده است.
پیش از انتخابات، کسانی مانند منتجب‌نیا و تاجر‌نیا و... مدعی شدند روحانی باید به اصلاح‌طلبان امتیاز بدهد و سهم بیشتری را در دولت به آنها واگذار کند؛ چرا که کار حزبی کار کمیته امداد نیست(!)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۱
علی اکبر دارابکلایی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۲۵
علی اکبر دارابکلایی
سبک زندگی امام خمینی(ره)

در آستانه سالروز رحلت امامِ امت در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸و بعد از گذشت ۵۴ سال از روزهای سرنوشت‌ساز قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به بازخوانی خاطراتِ دوستان، خویشان و نزدیکانِ امام دل‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۱۷
علی اکبر دارابکلایی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۹
علی اکبر دارابکلایی
ناسیونالیسم اردوغان

بررسی تاریخ ترکیه بیانگر حضور دو دیدگاه متفاوت به مقوله دین در سپهر سیاسی ترکیه بوده و تقابل گفتمانی شدیدی را میان پیروان امپراتوری عثمانی دین گریز و نوگرایان دین ستیز به رهبری آتاتورک را نشان می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۹
علی اکبر دارابکلایی
روحانی

دولت یازدهم به دلیل ضعف‌هایش در زمینه تأمین اشتغال، رفع رکود و... به‌شدت مایل بود فضای انتخاباتی را سیاسی کند؛ به این ترتیب قادر بود از پاسخگویی به پرسشگری تغییر موضع دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۶
علی اکبر دارابکلایی
همه ما روزانه با افراد زیادی در تعامل و ارتباط هستیم. با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی محسوب می‌شود بنابراین بسیاری از ما تمایل داریم که بدانیم دیگران چه تصوری نسبت به ما دارند. برای یافتن پاسخ این پرسش استفاده از آزمون‌های روانشناسی کمک کننده است. در این مطلب ما به شرح و تفسیر آزمون شخصیت دکتر فیل می‌پردازیم.

دیگران درباره من چگونه فکر می‌کنند؟ +تست روانشناسی
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۰
علی اکبر دارابکلایی
انتظار می رود که ؛۱- هر گونه ابهام و تردید نسبت به تخلفات احتمالی از کانال‌های قانونی پیگیری و از هر گونه سیاه نمایی و تخریب خودداری شود,۲- از بکارگیری ادبیات برد و باخت و جنگ قدرت که موجب بدبینی و یا تحریک در عرصة افکار عمومی است، اجتناب گردد.
رسول سنائی راد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۵
علی اکبر دارابکلایی