سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

اصلاح طلبان درخواست کنند مذاکره

شماری از اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج کشور در نامه‌ای به مسئولان عالی نظام سخن از مذاکره مستقیم با آمریکا به میان آوردند. تسنیم در این گزارش به بازخوانی نگارندگان این نامه پرداخته است.

 برخی اصلاح‌طلبان داخلی و اپوزیسیون خارج کشور روز جمعه (25 خرداد) در نامه‌ای به مسئولان عالی نظام سخن از مذاکره مستقیم با آمریکا  به میان آوردند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۲۸
علی اکبر دارابکلایی

لیست شرکت‌ها و بانک‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌های ایران جریمه شدند/ چگونه جلوی جریمه شرکت‌ها را بگیریم؟ + جدول

خبرگزاری فارس: لیست شرکت‌ها و بانک‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌های ایران جریمه شدند/ چگونه جلوی جریمه شرکت‌ها را بگیریم؟ + جدول

از سال 2009 تا کنون آمریکا حداقل 17 میلیارد دلار از محل جریمه شرکت‌ها و بانک های خارجی ناقض تحریم‌های ایران درآمد داشته است و همین جریمه‌های سنگین باعث شده است خارجی‌ها به شدت از همکاری با ایران واهمه داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۰۶
علی اکبر دارابکلایی
رهبری نمایه

حضرت آیت الله خامنه‌ای: فرق است بین شمای جوان پُرشور با ما که روزگاران را گذرانده‌ایم. تفاوت این است که شما آرزوها را خیلی راحت بیان می‌کنید اما بنده فاصله‌ی آرزو را به‌تجربه می‌بینم و لمس می‌کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۴۰
علی اکبر دارابکلایی
موسسه بروکینگز تحلیل کرد؛ افشای بگومگوی گیتس با ملک‌عبدالله
موسسه آمریکایی بروکینگز در تحلیلی در مورد دیدار رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا و ملک عبدالله پادشاه عربستان در سال ۲۰۰۷ افشاگری کرد. براساس گزارش بروکینگز، در آن زمان شاه سعودی با اتخاذ موضعی ضدایرانی خواستار حمله نظامی تمام‌عیار آمریکا شده بود؛ حمله‌ای که به ورای تاسیسات هسته‌ای ایران تسری یابد. او تهدید کرده بود که اگر واشنگتن وارد جنگ با ایران نشود، سعودی‌ها «به روش خود واردعمل خواهند شد.» گیتس عصبانی شده بود از اینکه گویی آمریکایی‌ها مزدوران شاه عربستان هستند.
تله آل‌سعود برای آمریکا
 
موسسه آمریکایی بروکینگز در تحلیلی به قلم بروس ریدل، وزیر دفاع سابق آمریکا، به مقامات این کشور هشدار داده است که اجازه ندهند رژیم‌های اسرائیل و آل‌سعود، آمریکا را به ورطه جنگ بکشانند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۴۵
علی اکبر دارابکلایی
جشن آزادسازی حجر الاسود در جنوب دمشق

پاکسازی قلمون شرقی به عنوان شاهراه وروردی شمال پایتخت به معنای تمام شدن کار تروریست ها در استان دمشق بود و آزادسازی جنوب دمشق به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها در دستور کار قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۴۱
علی اکبر دارابکلایی