سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

حکم رهبری

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله منصوب کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۱۸
علی اکبر دارابکلایی

معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی مقابل سلطه‌طلبان

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره دوازدهم صبح امروز (پنج‌شنبه) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور مسئولان نظام و شخصیت‌های لشکری و کشوری و سفرای کشورهای خارجی برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۰
علی اکبر دارابکلایی
  دکتر یدالله جوانی/ دولت دوازدهم با رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، شکل خواهد گرفت. موفقیت این دولت در گرو توجه به اولویت‌های کشور و الزامات آن است. ممکن است هر فرد، گروه و جریان سیاسی، اولویت‌هایی را از منظر خود برای کشور و مردم تصور کرده و به دولت توصیه کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۵
علی اکبر دارابکلایی
امام رضا (ع) با رفتار خود پس از پذیرش مقام ولایتعهدی نشان دادند چگونه می‌توان در مواجهه با قدرت، «اخلاق مدارانه» عمل کرد؛ بدین معنا که اسیر قدرت نشده و با حفظ آزادگی در جهت مصالح عمومی اسلام حرکت کرد.
شیرین کمالی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۳
علی اکبر دارابکلایی
بسم الله الرحمن الرحیم
چهار مرتبه در قرآن داریم «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» بقره/83 سوره‌ی بقره هشتاد و سه سوره نساء سی و شش سوره انعام صد و پنجاه و یک اسراء بیست و سه. تا یک چیزی مهم نباشد تکرار نمی‌شود. بعد از توحید آمد یعنی جلوی «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» دستور داده یکتاپرست باشید به خدا شرک نورزید پیداست جایگاه پدر و مادر بعد از خداست و گفته که با دست خودت احسان کن نگفته «و الی الْوالِدَیْنِ إِحْساناً» الی یعنی خدمت بکن خودت هم نبودی،
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۶ ، ۰۸:۱۹
علی اکبر دارابکلایی

همزمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری leader.ir ، نماهنگ "اختاپوس صهیونیسم" با محوریت "دشمن شناسی در دنیای اسلام" را منتشر می نماید.

شناخت دشمن اصلی دنیای اسلام و معرفی به آحاد مردم و زبدگان و نخبگان(۲فروردین۱۳۸۲)، همواره در بیانات معظم له  مورد تاکید قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۲۱
علی اکبر دارابکلایی
امنیّت حجّاج بر عهده‌ی آن کشوری است که حرمین شریفین در اختیار او و تحت سلطه و قدرت او است؛ آن دولت است که بایستی امنیّت را حفظ کند؛ این مطالبه‌ی جدّی و همیشگی ما است. امنیّت حجّاج باید حفظ بشود؛ همه‌ی حجّاج! حالا تکیه‌ی ما روی حجّاج ایرانی است. دولتهای دیگر هم راجع به حجّاجِ خودشان مطالبه کنند و مطالبه داشته باشند، زنده برخورد کنند. ما جدّی مطالبه داریم؛ باید ایمنی حجّاج ما محفوظ بماند. فقط هم امنیّت و ایمنی نیست،

متن کامل بیانات معظم له در ذیل می آید:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۲
علی اکبر دارابکلایی
اتفاق عجیب در میان مباحث مطرح شده پیرامون چینش کابینه جدید این است که سهم خواهی و منفعت طلبی در پیشنهادات و حتی تحمیل وزرا به دولت از سوی جریان اصلاح طلبی جایگزین کمک به حسن روحانی برای شکل دادن به کابینه ای کارآمد شده است
یک کابینه و هزار مدعیکابینه پیر، کابینه کم تحرک، وزرای متمول، وزرای تاجر و ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۷
علی اکبر دارابکلایی
تستودو

یک دانشجو نذر کرده بود که اگر در امتحانات نهایی قبول شود، روح خود را به تستودو می‌فروشد. هویت خود را تغییر می‌دهد و همچون یک نفر دیگر خواهد زیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۶ ، ۰۷:۲۲
علی اکبر دارابکلایی