سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی
۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۷:۳۵

این کتاب‌ها را از دست ندهید

  برای سهولت در بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، داشتن فهرستی از کتاب‌هایی که می‌توانند در سبد خرید قرار گیرند می‌تواند در مدیریت زمان و صرفه‌جویی در وقت کمک کند. کتاب‌های پیشنهادی ذیل از جمله آثار موفقی هستند که برخی از آنها با چاپ چندم به نمایشگاه کتاب آمده‌اند و برخی دیگر برای اولین بار در معرض دید و خرید قرار می‌گیرند.
به بلندای آن ردا
این کتاب‌ها را از دست ندهیدسید علی شجاعی، نویسنده جوان و با استعدادی است که مدت‌ها است خود را از زیر سایه نام پدرش سید مهدی شجاعی خارج کرده و به عنوان نویسنده‌ای صاحب قلم در حال فعالیت است. سید علی شجاعی کتاب «به بلندای آن ردا» را به نمایشگاه کتاب تهران آورده است. این کتاب از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است و به زندگی امام رضا(ع) می‌پردازد. نیستان در معرفی «به بلندای آن ردا» می‌نویسد: این کتاب برای نخستین بار از زاویه شقی‌ترین مرد زیسته در دوران زندگی امام رضا(ع) به شرح زندگی و کرامات وی می‌پردازد و همین مسئله روایت داستانی این کتاب را بسیار خواندنی‌تر از آثار مشابهی کرده است که در صدد شرح زندگی امام رضا(ع) برآمده‌اند.
  
تاریخ مستطاب امریکا
این کتاب‌ها را از دست ندهیددکتر محمدصادق کوشکی، چهره آشنای مباحث فرهنگی و استاد دانشگاه، تاریخ ایالات متحده را با نگاهی طنز به رشته تحریر در آورده است. در معرفی این کتاب «تاریخ مستطاب امریکا» آمده است: تاریخ ایالات متحده امریکا خیلی جدی است! آن‌قدر جدی که حتی بخش‌ها و قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید! آنهایی که تاریخ را می‌شناسند، می‌دانند قسمت‌هایی از تاریخِ هر جایی شوخی است! یعنی همه جای یک تاریخ نمی‌تواند جدی باشد! مثلاً ساختن مناره با کله‌ مردم کرمان توسط آغامحمدخان قاجار به نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده‌ای نیست، چون امریکایی‌ها بر خلاف ظاهرشان بیش از حدِ مجاز جدی‌اند! علاقه‌مندان به مطالعه «تاریخ مستطاب امریکا» می‌توانند در نمایشگاه کتاب به سراغ غرفه انتشارات «خیزش نو» بروند.
 
رؤیای نیمه شب
این کتاب‌ها را از دست ندهیدوحدت اسلامی از مباحثی است که در بیش از یک قرن گذشته توسط متفکران اهل تشیع و تسنن دنبال شده است. در کنار کتب و مقالات نگاشته شده با موضوع وحدت میان مذاهب اسلامی، ادبیات داستانی نیز قدم در راه استحکام وحدت برداشته است. «رؤیای نیمه شب» رمانی با همین مضمون است که توسط انتشارات کتابستان منتشر شده است. حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده این کتاب تلاش کرده است تا بر اساس یک داستان واقعی رمانی را به رشته تحریر درآورد. «رؤیای نیمه شب» عشق میان یک پسر سنی مذهب و یک دختر شیعه است و داستان آن در شهر حله می‌گذرد. این داستان نگاهی به موضوع مهدویت نیز دارد.
  
دختر شینا
این کتاب‌ها را از دست ندهیداین کتاب برای اهالی مطالعه نامی آشنا است. زندگی قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی که به قلم بهناز ضرابی‌زاده به رشته تحریر درآمده است. این کتاب از جمله آثاری است که توسط مقام معظم رهبری تقریظ شده و یکی از پر فروش ترین کتاب‌های سال 94 به شمار می‌رود. «دختر‌شینا» علاوه بر اینکه خواننده را با زندگی خانم محمدی از دوران کودکی تا بعد از شهادت همسرش آشنا می‌کند، نگاهی نیز به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس دارد. کتاب دختر شینا از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
  
سفر بمباران
این کتاب‌ها را از دست ندهیدعلی محمد مؤدب امسال هم با مجموعه شعر«سفر بمباران» به نمایشگاه کتاب آمده است. این کتاب حاوی اشعار سپید است که شاعر در سرودن آنها نگاه انسانی به جامعه داشته و از معضلات زندگی مدرن گلایه کرده است. «سفر بمباران» را مؤسسه شهرستان ادب منتشر کرده است.
  


ادب الهی

این کتاب‌ها را از دست ندهیداساتید اخلاق اسلامی چه در حوزه‌های علمیه و چه در منابر و مجالس به ارائه روش‌های تذهیب نفس و حسن خلق برگرفته از آموزه‌های شریعت می‌پردازند. مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید به نام اخلاق، جلسات متعددی را درباره تعریف ادب الهی داشته‌اند و متن سخنرانی‌های استاد توسط یکی از شاگردان آیت‌الله تهرانی پیاده‌سازی و تدوین شده است. «ادب الهی» تلاش کرده است با بیانی ساده خواننده را با مفاهیم عمیق اخلاقی آشنا کند. این کتاب توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی منتشر شده است.
  

اقتصاد مقاومتی

علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و پژوهشگران حوزه اقتصاد که با موضوع روز «اقتصاد مقاومتی» مواجهند می‌توانند از کتاب «درس‌گفتارهای اقتصاد مقاومتی» نوشته عادل پیغامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) استفاده کنند. پیغامی درباره «درس‌گفتارهای اقتصاد مقاومتی» گفته است: در این نوشتار مباحث اساسی چون راهکارهای عملیاتی اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد و حماسه اقتصادی، مبارزه سیستمی با فساد و رانت، مدیریت ارز، عبور از تحریم‌ها، عملیات روانی و ... تبیین شده است. این کتاب توسط انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر و در نمایشگاه عرضه شده است.
  
حقیقت سمیر
این کتاب‌ها را از دست ندهیدسمیر قنطار، رزمنده لبنانی و عضو حزب‌الله لبنان در زمانی که برای کمک به جبهه مقاومت در سوریه به سر می‌برد توسط رژیم‌صهیونیستی ترور شد. کمی بعد از شهادت قنطار که طولانی‌ترین دوره اسارت را در زندان‌های اسرائیل داشت، کتاب «حقیقت سمیر» نوشته یعقوب توکلی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب حاصل مصاحبه طولانی توکلی با قنطار است که در آن تاریخچه‌ای از مقاومت مردم لبنان در برابر تجاوز رژیم‌صهیونیستی بیان می‌شود.
  

من زنده‌ام

این کتاب‌ها را از دست ندهیدمعصومه آباد در حالی که دختری نوجوان بود برای امدادگری به جبهه‌ها اعزام می‌شود و حین جنگ به همراه سه بانوی امدادگر دیگر به اسارت در می‌آید. «من زنده‌ام» شرح دوران اسارت خانم آباد است که توسط خود وی به رشته تحریر در آمده است. «من زنده‌ام» نیز جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر بوده و رهبر انقلاب نیز تقریظی بر این کتاب داشته‌اند. علاقه‌مندان به مطالعه «من زنده‌ام» می‌توانند این کتاب را از غرفه انتشارات بروج بخواهند.
  

ادواردو

این کتاب‌ها را از دست ندهیدادواردو آنیلی، جوان میلیونر ایتالیایی بعد از اینکه به اسلام و تشیع مشرف می‌شود، از طرف خانواده طرد و در یک حـادثه مشکـوک تروریستی کشته می‌شود. «ادواردو» رمانی برگرفته از داستان این جوان ایتالیایی است. این کتاب را بهزاد دانشگر نوشته است. در این رمان بعد از مرگ ادواردو یک خبرنگار ایتالیایی شروع به تحقیق درباره مرگ آنیلی می‌کند. وی در تحقیقاتش درباره نتایج گزارش پلیس و آنچه دولت سعی دارد به گوش مردم برساند، تردید پیدا می‌کند. در این مسیر ملاقاتش با گروه مستندساز ایرانی که به ایتالیا آمده‌اند تا درباره مرگ ادواردو تحقیق کنند، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
علی اکبر دارابکلایی

نمایشگاه کتاب

نظرات  (۱)

سلام خیلی خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">