سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی
۰۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۵

پایان رقابت ها و آغاز رفاقت

انتظار می رود که ؛۱- هر گونه ابهام و تردید نسبت به تخلفات احتمالی از کانال‌های قانونی پیگیری و از هر گونه سیاه نمایی و تخریب خودداری شود,۲- از بکارگیری ادبیات برد و باخت و جنگ قدرت که موجب بدبینی و یا تحریک در عرصة افکار عمومی است، اجتناب گردد.
رسول سنائی راد






برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که با مشارکت حماسی مردم و با بیش از رای ۴۱ میلیون از واجدین شرایط و در فضایی آرام و با امنیت کامل برگزار شد، برگ پر افتخاری از تاریخ مردم سالاری دینی در کشورمان به حساب می آید که واقعی بودن انتخابات و پیوند بین حاکمیت و مردم را به اثبات رساند.
بالا بودن سطح مشارکت که پیش از انتخابات از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، فراتر از نتیجه و خواستة اول نظام معرفی شده بود، و آنهم همراه با امنیت و فارغ از هر گونه حادثه و تهدید امنیتی، موفقیت بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان آن  در سودای کشاندن بی ثباتی به داخل کشور و ایجاد ناامنی و بی ثبات سازی علیه آن هستند .
با اعلام نتایج که پس از شمارش آراء صورت می گیرد، بالاخره یکی از نامزدها منتخب مردم و بقیه نامزدها از بار مسئولیت معاف اعلام خواهند شد که نتیجة محتوم هر نوع سابقه‌ای است. لذا انتظار می رود که ؛
۱- هر گونه ابهام و تردید نسبت به تخلفات احتمالی از کانال‌های قانونی پیگیری و از هر گونه سیاه نمایی و تخریب خودداری شود.
۲- از بکارگیری ادبیات برد و باخت و جنگ قدرت که موجب بدبینی و یا تحریک در عرصة افکار عمومی است، اجتناب گردد.
۳- هر گونه تعصب جریانی و قبیله ای سیاسی کنار گذاشته شده و فضای رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت‌های پس از انتخابات و همکاری برای کارآمدی نظام تغییر یابد.
۴- برگزاری جشن پیروزی برای نامزد منتخب، موجب تحریک و تهییج طرفداران سایر نامزدها نشده و اخلاق و کرامت محور هر گونه کنش و واکنش باشد.
۵- منتخب اکثریت مردم، رییس جمهور تمام مردم به حساب می آید و لذا هم خود او در ادبیاتش باید خود را رییس جمهور همه بداند و هم هواداران نامزدهای دیگر وی را رییس جمهور کشور و نظام دانسته و همکاری و همراهی برای کارآمدی را بر هر گونه گله‌مندی اولویت دهند.
آخر اینکه توصیه حکیمانه امام راحل (ره) برای این عرصه و هر میدان دیگری در عرصه سیاسی و انتخاباتی پر معنا و پندآموز است که؛«همة این امور اعتباری و زودگذر است و همه در محضر حق هستیم و آنچه در صحیفه کردار ما ماندنی است اعمال و رفتار ما و آنچه موجب سعادت و جاودانگی ما می شود، صفای معنویت و ثمرات خلوص بندگی است و ما نباید خلوص عمل و جامعة اسلامی خودمان را به زنگار کدورت‌ها و اختلافات آلوده کنیم و رقابت‌های انتخاباتی هم هرگز نباید موجبات تفرقه و جدایی را فراهم کند.» (صحیفة نور ، ج ۲۰ ، ص۲۱۵)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۱
علی اکبر دارابکلایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">