سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

مکتب نیاوران مانند میدان انقلاب که با دانشگاه تهران شناخته می‌شود، پاستور که با دولت عجین شده است، مکتب نیاوران هم یک سبک زندگی است، سبک زندگی از جنس ژن خوب، دختر مظلوم وزیر، بنز و مازراتی، چادرهایی با جنس پارچه حریر و ترکیب یقه دیپلمات و سر آستین!
محمد نجّارصادقی
از انقلاب پابرهنگان تا مکتب نیاوران
«پابرهنگان» را همه می‌شناسند، همان‌هایی که سال 57 برای تحقق آرمان‌ انقلابی خود و به امید روزهای بهتر، بر رژیم سلطنتی حاکم شوریدند. اهداف اصلی آنها در آن زمان استقرار استقلال، عدالت و آزادی بود که نهایتا تبلور انقلاب پابرهنگان به نام جمهوری اسلامی محقق شد.
هر چقدر مفهوم انقلاب پابرهنگان شفاف و ملموس است، سخن گفتن درباره نیاوران سخت است، مخصوصا وقتی پای یک مکتب هم در میان باشد؛ مکتبی که پدیدآورندگان آن همان پابرهنه‌های انقلابی چهل سال پیش باشند.
برای پاسخ به این سوال که آیا پا برهنگان انقلاب، نیاوران نشین شده اند؟ یا نیاوران محل زندگی پابرهنه‌های انقلابی شده است؟، ابتدا باید پرسید نام مکتب نیاوران از کجا آمده است؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۱
علی اکبر دارابکلایی

به تازگی گزارشی از سوی موسسه Pricewaterhouse Coopers (به اختصار PwC مستقر در لندن) منتشر شده که نشان می‌دهد بازارهای نوظهوری مانند هند و برزیل به طور فزاینده‌ای بر اقتصاد آمریکا و چین تاثیر گذاشته و آنها را به چالش خواهند کشید.

این گزارش بر اساس پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان، قدرت خرید مردم و نرخ ارز تنظیم شده و نشان می‌دهد ظهور این غول‌های اقتصادی جدید، تاثیر زیادی در توازن قدرت‌های جهان و جایگاه ایالات متحده دارد.

طبق این گزارش، از چهار قدرت برتر جهان در سال 2030، سه کشور آسیایی می باشند و هیچ کدام اروپایی نیستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۰۳
علی اکبر دارابکلایی

همجنسبازی

به نظر می‌رسد نقشه‌ای که گام به گام در دو دهه گذشته برای به‌رسمیت‌شناخته‌شدن همجنس‌بازی در این ایالت و آن ایالت آمریکا انجام شده، اکنون در سطح جهانی برای این منطقه و آن منطقه در حال اجرا است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۱۰
علی اکبر دارابکلایی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۲۹
علی اکبر دارابکلایی
img

متن کامل سخنان رهبری در دیدار روز دوشنبه‌ی طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۰۹
علی اکبر دارابکلایی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۵۱
علی اکبر دارابکلایی

اواسط سال ۱۳۸۴ محمد باقر قالیباف از سوی شورای شهر تهران به سمت شهردار تهران رسید و این منصب ادامه یافت تا قالیباف اولین شهردار تهران باشد که۱۲ سال بر کرسی شهردار تکیه می زند./عکس: فرهاد خیابانی

در طول این مدت تحولات عمرانی چشمگیری  در شهر تهران به وجود آمد که به وضوح قابل مشاهده بود. از افزایش چشمگیر خطوط مترو و حمل و نقل عمومی تا افتتاح و احداث پل ها، تونل ها، اتوبان ها و مراکز تفریحی و ورزشی گردشگری

 در این گزارش تصاویر بخشی از فعالیت های عمرانی انجام شده در طول ۳ دوره مدیریت محمد باقر قالیباف در شهر تهران را مشاهده می کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۵۲
علی اکبر دارابکلایی