سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی
۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۳۱

رئیسی در دیدار با طلاب:

رئیسی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (چهارشنبه 27 اردیبهشت) در دیدار با طلاب در تالار آدینه تهران با بیان اینکه من یک طلبه هستم و خود را برتر از هیچ‌کس نمی‌دانم، اظهار داشت: هویت بنده وابستگی به انقلاب و ارزش‌هاست و ابراز ارادت‌ها به این هویت است و همیشه می‌دانم احترام به بنده به خاطر وابستگی به روحانیت و امام و انقلاب است و حفظ این هویت خود را به‌عنوان سرباز انقلاب و خادم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) ضروری می‌دانم.

وی افزود: در اصول تمدن ساز اسلام باید چند اصل فرهنگ و دین‌مداری، امنیت، استقلال و رفاه اجتماعی را باهم می‌بینیم، این‌ها باید در کنار هم دیده شود و در غیر این صورت مشکلات جدی برای غایت دیده خواهد شد

به اعتقاد رئیسی در جامعه‌ای به نام دین مردم باید از رفاه برخوردار باشند یعنی جامعه از فقر و بیکاری رنج نبرد و جامعه پررونقی باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: اگر برای ایجاد رفاه امنیت جامعه و استقلال کشور به مخاطره بیفتد نگاه مخدوشی است اما امروز نگاه یکجانبه‌ای به کشور وجود دارد.

وی افزود: مسائل چهار سال گذشته یک روبنا و ظاهری دارد، بیکاری دارد اوج می‌گیرد و حتی کاسبان هم‌شغل خود را از دست می‌دهند 50 درصد ظرفیت صنعتی کشور ازکارافتاده و ظرفیت‌های کشور مانند شمع آب می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: ما در فرهنگ خود هفته‌ای یک ساعت را شغل نمی‌گوییم و در تعریف بیکار با آقایان اتفاق‌نظر نداریم تا برسد به آمار آن.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با این ریتم فعلی عملکرد دولت باوجود 5 میلیون بیکار 10 سال برای سامان وضع فعلی طول می‌کشد، گفت: عدالت اجتماعی بسیار مهم است و از اهداف انقلاب اسلامی است اما فاصله طبقاتی غوغا می‌کند.

*مردم به خاطر مشکلات مانند شمع آب می‌شوند

وی افزود: اگر نمی‌شود این را محقق کرد بگویند اما با حرکت جهادی کارهای نشد از ابتدای انقلاب شدنی شده است، چطور شاهد باشیم مردم به خاطر مشکلات مانند شمع آب می‌شوند.

رئیسی با تاکید بر اینکه قرار بود دولتی در طراز اسلام داشته باشیم، ادامه داد: اگر تحریم‌ها برداشته‌ شده است چرا خود وزارت خارجه نمی‌تواند از طریق بانک پولی انتقال دهد، می‌گویند این پول در اختیار ما است اما نمی‌توانند در آن تصرف کنند.

*مشکل ما با دولت محرمانه‌هاست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از مشکلات ما با این دولت محرمانگی‌هاست، گفت: چرا از بابک زنجانی شکایت نشد، نگویید در اختیار ماست با مردم صداقت داشته باشید.

وی باطرح این پرسش که آیا باید کدخدا اجازه دهد، بیان داشت: استقلال و فرهنگ کشور حساب است، سند 2030 قبل آن سند آموزش‌وپرورش تصویب شد اما این سند 2030 کجا تصویب‌شده است و ابعاد این سند بررسی نشده و تعلیق داوطلبانه سند مصوب آموزش‌وپرورش است.

رئیسی افزود: می‌گویند این سند را می‌پذیریم هر جایش غلط بود اجرا نمی‌کنیم، این چه حرفی است، چرا بومی نشده است.

به باور این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فقر و بیکاری جلوه این نوع نگاه غلط است و کشور را به سمت خطرناکی می‌برد.

*کجای دنیا یک دولت بنیه دفاعی خود را تضعیف می‌کند/موشک برای نجنگیدن است نه جنگیدن

وی در مورد توانمندی دفاعی کشورمان نیز گفت: کجای دنیا یک دولت بنیه دفاعی خود را تضعیف می‌کند، موشک برای نجنگیدن است نه جنگیدن، سکوی پرش ماهواره در دانشگاه شریف آماده بود اما گفتند تعطیل شود، اینکه نظامی نیست علمی است، ما حرف داریم.

رئیسی بابیان اینکه همین مسئله رکود و تورم باید تغییر کند، تورم 8 درصد است چون رکود است، تصریح کرد: اگر رکود نباشد، بازهم تورم همین مقدار است؟ این رکود بر بازار، کسب‌وکار ناشی از معطل گذاشتن کشور و نگاه به بیرون است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: حاصل این نگاه غلط جلوه‌های مختلفی دارد، یکی شده سند 2030 و پول‌شویی و دیگری برجام شده و یکی بعد از دیگری صدایش درمی‌آید.

منبع: فارس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۷
علی اکبر دارابکلایی

ریسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">