سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی
۱۵ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۰۶

بسته انتخابات 1

متن کامل مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی منتشر شد/ پرویز کاظمی: احمدی‌نژاد دنبال نزدیک شدن به اصلاح‌طلبان است/ نگرانی دوسویه اصلاح‌طلبان درباره نامزد موازی روحانی/ آغاز مناظره های انتخاباتی شبکه یک از ۱۴ فروردین/ تابش: وجود نامزد احتیاطی در کنار روحانی نیاز است

همراه با انتخابات 15مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات ۹۶/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.


ایرنا

صادقی: فعالیت انتخاباتی خارج از چارچوب اصلاح طلبان مورد تایید نیست

محمود صادقی رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: هرگونه فعالیت انتخاباتی به نام اصلاح ‌طلبان خارج از قالب و چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مورد تایید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیست.


فارس

متن کامل مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی منتشر شد

متن کامل مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که پیش از این پیش‌نویس آن منتشر شده بود، توسط روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی منتشر شد که شامل چهار بخش می باشد: الف. مبانی اعتقادی، ب. ارزش‌های اساسی، ج. اصول سیاست ورزی، د. اصول حاکم بر برنامه‌های عملی.


الف

توکلی: دولت در مبارزه با فساد خوب شروع کرد اما بد تمام کرد

احمد توکلی در گفتگو با الف گفت: اصلاً عملکرد دولت را در بخش مبارزه با فساد، ویژه خواری و فساد موفق نمی‌بینم. دولت ابتدای راه خوب آمد، خوب شروع کرد اما بد تمام کرد. دولت با شعار اعتدال و شفافیت آمد اما به جایی رسید که یک فرد رانت‌خوار زیاده‌خواه، ذخیره انقلاب شد. وی تقریبا ۸ برابر سقف مجاز حقوق دریافت می‌کرد. بزرگ‌ترین نهادی که در این مورد باید با این پدیده شوم برخورد می‌کرد دولت بود اما متاسفانه شاهد حمایت‌هایی بودیم. مقام معظم رهبری هم در این مورد خطاب به رییس دولت صریحاً فرمودند شما ضابطه بگذارید که نتوانند کاری کنند و دفتر من هم باید از ضوابط شما پیروی کند. یعنی حکم حکومتی قوی ای داده شد.


فارس

واکنش جهانگیری به حضورش در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای پوششی

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز پس از بازدید از سه مجموعه تولیدی و کشاورزی شهرستان رباط کریم در پاسخ به این سوال که امسال سال انتخابات است، برخى سایت ها اسم شما را به عنوان یکى از کاندیداهاى پوششى آقاى روحانى نام برده اند. آیا در انتخابات ریاست جمهورى شرکت میکنید یا خیر گفت: بنده فقط راجع به کشاورزى صحبت می کنم.


تسنیم

توصیه انتخاباتی آیت الله نوری همدانی به رئیس جمنا

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به‌همراه اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی استان قم، با آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار صمیمی آیت‌لله نوری همدانی ضمن ابراز خرسندی از این حرکت مردمی تاکید کرد: نیروهای انقلاب و همه کسانی که دلسوز انقلاب هستند باید با ایثار و تلاش خود همت کنند و بر یک نامزد ریاست جمهوری اجماع و اتفاق نظر کنند. آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به وحدت در عرصه انتخابات، وحدت را عامل موفقیت و تفرقه را موجب شکست دانست و تاکید کرد: دست اندرکاران جبهه مردمی بگردند و به فردی برسند که دارای ویژگی‌های نامزد اصلح باشد و همه از او حمایت کنند.


ایسنا

پرویز کاظمی: احمدی‌نژاد دنبال نزدیک شدن به اصلاح‌طلبان است

نخستین وزیر مستعفی دولت احمدی‌نژاد می‌گوید: احمدی‌نژاد به دنبال این است که با نزدیک شدن به اصلاح‌طلبان ضعف خود را در کاهش پایگاه اجتماعی پوشش بدهد تا همچنان بتواند در فضای سیاسی کشور مطرح باشد. بدون شک هدف نوشتن نامه به رئیس دولت اصلاحات برای گرفتن پاسخ بوده است تا در راستای این نامه‌نگاری‌ها ارتباط طیف منتسب به احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان برقرار شود و اصطکاک بین این دو جریان فکری کاهش پیدا کند.


تسنیم

زاکانی: نامزد نهایی «جبهه مردمی» باید دارای تخصص و تجربه لازم باشد

علیرضا زاکانی با اشاره به ویژگی نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب و تیمی که قرار است کنار این نامزد معرفی شود، گفت: نامزد نهایی و تیم همراهش باید صاحب اعتقاد و رفتار صحیح، دارای تخصص، تجربه لازم و به طور کلی توانایی کار کردن را داشته باشند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه‌ آیا در انتخابات آینده شانس پیروزی برای نامزد نهایی این جبهه قائل هستید با خیر؟، گفت: انشاءالله، شانس پیروزی متصور هستم.


خبرآنلاین

روحانی: ناامید کردن مردم ضربه به نظام است نه دولت

حسن روحانی در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور گفت: عده ای تلاش دارند حقایق را معکوس جلوه دهند و فکر می کنند با وارونه کردن حقایق به دولت ضربه می زنند، اما این اقدام مردم را مایوس و ناامید می کند که ضربه به نظام ، کشور و ملت است .


فارس

موسوی‌لارگانی: بیشتر وعده‌های تبلیغاتی روحانی عملیاتی نشد

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی در دوره ۲۰ روزه تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ وعده‌هایی به مردم داد که امروز با بررسی متوجه می‌شویم اکثر آن وعده‌ها عملیاتی نشده است. وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ تأکید داشتند قولی به مردم بدهید که در پایان دوره ریاست جمهوری خود به دلیل عدم تحقق آن شرمنده مردم نشوید.


تسنیم

زاهدی: گزینه نهایی جبهه مردمی نباشم، کاندیدا نخواهم شد

محمد مهدی زاهدی عضو کابینه دولت نهم تاکید کرد در صورتی ‌که گزینه نهایی جبهه مردمی نباشد، کاندیدا نخواهد شد.


جام جم

احمدی نژاد نشست خبری برگزار می کند

امروز دوشنبه تصویر فکسی در شبکه های مجازی خبری منتشر شد که در آن به نقل از دفتر محمود احمدی نژاد از رسانه ها خواسته شده برای شرکت در نشست خبری رئیس دولت نهم و دهم خبرنگار و عکاس معرفی کنند.


مشرق

زیباکلام: روحانی نتوانست بیکاری را کم کند

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و یکی از تئوریسین‌های اصلاحات طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: آنچه مسلم است اینکه شروع سال۹۶ حول محور انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود . بنابراین چه حسن روحانی بخواهد و چه نخواهد، بخش عمده‌ای ازکمپین انتخاباتی ریاست جمهوری بر محور مسائل و موضوعات اقتصادی‌خواهد بود. به عبارت بهتر اقتصاد در مبارزات انتخاباتی حرف اول را می‌زند. واقعیت این است که در زمینه خروج از رکود دولت روحانی چندان نتوانسته دستاورد محسوسی برای طبقات مختلف جامعه به وجود آورد. همچنین در زمینه اشتغال نیز تیم اقتصادی روحانی نتوانسته از میزان آمار بیکاری بکاهد.


باشگاه خبرنگاران

التزام کتبی کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب به سازوکار تعیین نامزدها

طبق رایزنی های صورت گرفته اغلب کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای حضور در دومین مجمع ملی این جبهه، به صورت کتبی التزام خود را نسبت به شرایط و سازوکار جبهه مردمی در تعیین نامزدهای جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، مورد تاکید قرار داده‌اند.


کیهان

نگرانی دوسویه اصلاح‌طلبان درباره نامزد موازی روحانی

کیهان نوشت: اصلاح‌طلبان درباره معرفی‌ نامزد موازی در کنار حسن روحانی دچار سردرگمی هستند. آنها از یک سو معتقدند باید بدین روش از روحانی امتیاز گرفت، از طرف دیگر می‌دانند که معرفی نامزد موازی عملا به مفهوم اظهار بی‌اعتمادی به نامزد دیگر است و موفقیت وی را متزلزل می‌کند.


کیهان

فعالیت غیرقانونی مقام ارشد دولت در ستاد انتخاباتی روحانی

در حالی که فعالیت انتخاباتی مقامات دولتی غیرقانونی است، محمد شریعتمداری طی چند ماه گذشته به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی مشغول فعالیت بوده و همزمان در مدیریت دولتی نیز حضور داشته و در برخی سفرهای تبلیغاتی اخیر به استان‌ها نیز حضور داشته است. معاون اجرایی رئیس‌جمهور با وجود فعالیت در ریاست ستاد انتخاباتی وی، از سمت رسمی خود استعفا نداده است.


یاشگاه خبرنگاران

مصباحی مقدم: «روحانی» فضای هیجانی زمان هاشمی را ندارد

حجه الاسلام مصباحی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تأثیر درگذشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانیبر انتخابات ۹۶ گفت: در انتخابات قبلی آیت‌الله هاشمی در فضایی سیاسی که کاملا هیجانی و ناشی از ردصلاحیتش بود، از روحانی حمایت کرد. در واقع در آن برهه یک هیجان مثبتی به نفع مرحوم هاشمی پدید آمده بود که وی از این فرصت استفاده کرد و آن هیجان مثبت را به سمت روحانی کشاند ؛ اما الان دیگر نه هاشمی حضور دارد و نه آن فضای هیجانی مثبت وجود دارد که بتواند بر آرای روحانی اثر بگذارد.


ایرنا

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها از ۱۷ فروردین

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: استعلام داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از مراجع ذی ربط در حال انجام است و از روز پنج شنبه جاری- ۱۷ فروردین ماه - رسیدگی به صلاحیت داوطلبان این انتخابات در هیات های اجرایی آغاز می شود.


نسیم

آغاز مناظره های انتخاباتی شبکه یک از ۱۴ فروردین

با توجه به نزدیک شدن دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ویژه برنامه مناظره از ۱۴ فروردین به طور زنده به روی آنتن خواهد رفت. به گفته محسن رفیعی تهیه کننده مناظره، پخش این برنامه تا هفتم اردیبهشت، یک روز قبل از شروع تبلیغات رسمی نامزدهای ریاست جمهوری، ادامه دارد. اجرای برنامه هم بر عهده مرتضی حیدری خواهد بود. او ادامه داد: برنامه هر شب حوالی ساعت ۲۰ و پیرامون موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز و از شبکه یک پخش می شود.


تابناک

واکنش شورای نگهبان به احتمال نامزدی احمدی نژاد

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با هفته‌نامه مثلث و در پاسخ به این سوال که «آیا توصیه رهبری به احمدی‌نژاد به معنای حکم به شورای نگهبان نبوده است؟» گفت: نبوده ولی این توصیه مقام معظم رهبری نسبت به ایشان به عنوان یک امر قانونی هم می‌تواند محسوب شود بعید می‌دانم که دیگر خود آقای احمدی‌نژاد بخواهد بیاید اما اینکه این را به اطرافیانشان تسری دهیم از جهت این ممنوعیت خیر. اگر افرادی ثبت نام کنند در چارچوب خودشان و وضعیت خودشان بررسی می‌کنیم.


فارس

جزئیات برگزاری دومین مجمع ملی جمنا

لطف‌الله فروزنده عضو هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی این جبهه اظهار داشت: در مجمع دوم جبهه مردمی که ۱۷ فروردین ماه با حضور قریب ۳۰۰۰ نفر اعضای مجمع برگزار میشود، ۱۰ نفری که در مجمع اول، حائز بیشترین آرا بوده و شرائط و سازوکار جبهه را پذیرفته‌اند، دعوت میشوند و برنامه خود را به مجمع ارائه کرده و در معرض رای قرار می‌گیرند. س از مشخص شدن نامزدها، شورای مرکزی درباره نحوه ورود به انتخابات، ثبت‌نام نامزدها و چگونگی رقابت و تعیین نامزد یا نامزدهای نهایی تصمیم‌گیری می‌کند و این اختیاری است که شورای مرکزی از مجمع ملی دریافت خواهد کرد . نتیجه رای‌گیری درهمان روز پنجشنبه هفدهم فروردین اعلام خواهد شد و انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز در جوار حرم ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی و درمجموعه فرهنگی شهر آفتاب برگزار می شود.


باشگاه خبرنگاران

کسانی که باید برای انتخابات از سمت خود استعفا دهند

سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: بر خلاف انتخابات مجلس و شوراها، مشاغلی که متصدیان آنها می‌بایست برای نامزدی در انتخابات از سمت خود استعفا دهند بسیار محدود هستند. سامانى افزود: مطابق ماده ۳۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که مسئولیت مستقیم در امر انتخابات، به صورت اجرا و یا نظارت دارند، در صورتی می‌توانند داوطلب شوند که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و در آن سمت مشغول نباشند از قبیل اعضای هیئت اجرایى مرکزی انتخابات اعم از وزیر کشور، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، اعضای ستاد انتخابات کشور و استانداران. برای برخی مشاغل نیز محدودیت هایی از این حیث دیده شده است، مثلا نیروهای مسلح اعم از نظامی، انتظامی و اطلاعاتی مطابق قوانین خاص خود از نامزدی در انتخابات منع شده اند، مگر آنکه قبل از ثبت نام استعفای آنان مورد پذیرش مقامات ذیصلاح قرار گرفته باشد.


تسنیم

بذرپاش نوشت: اقتصاد در حال سقوط، دولتمردان در حال فیلم‌برداری

مهرداد بذرپاش در صفحه اینستاگرام خود نوشت:تعارف نداریم اقتصاد ما در حال سقوط است. اقتصادی که در خدمت دولتمردان بوده و تا توانسته به کشور خدمت کرده؛ و حالا دولتی هایی که وظیفه داشتند به کمکش بشتابند فقط در حال فیلمبرداری از این شرایط هستند و اراده انجام کاری برای نجات اقتصاد را ندارند.


باشگاه خبرنگاران

کدخدایی: آقای رئیسی هروقت بخواهد می‌تواند از سمتش استعفا کند و نامزد شود

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قسمتی از گفتگویش با سالنامه نوروزی مثلث آنلاین به سوالی درباره کاندیداتوری آیت الله رئیسی تولیت محترم آستان قدس رضوی با اشاره به تفاوت استعفا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری گفت و لزوم استعفای آقای رئیسی قبل از ثبت نام کاندیداها گفت: ایشان هر وقت اراده کرد که ثبت نام کند، استعفا می‌دهد و ثبت نام می‌کند اینجا دیگر محدودیت زمانی نداریم هر وقت خواست اعلام می‌کند و هیچ منعی ندارد.


ایلنا

تابش: وجود نامزد احتیاطی در کنار روحانی نیاز است

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه گفته می‌شود برنامه اصولگرایان این است که چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنند تا در مناظره آقای روحانی را از چند سو تحت فشار قرار بدهند. آیا بهتر نیست اصلاح‌طلبان نیز در این انتخابات نامزد پوششی داشته باشند، گفت: من از لفظ پوششی استفاده نمی‌کنم و همیشه گفته‌ام و اعتقاد دارم که باید برای اتفاقاتی که ممکن است در جریان انتخابات پیش بیاید، اصلاح‌طلبان باید نامزد احتیاطی داشته باشند.


خانه ملت

پزشکیان: مردم و احزاب از روحانی شاکی هستند/ جریان احمدی نژاد نمی تواند قطب سوم انتخابات شود

مسعود پزشکیان ، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نایب رییس مجلس معتقد است روحانی در حد قابل قبول نتوانسته رضایت مردم و احزاب را به دست بیاورد. وی تاکید دارد که حسن روحانی برای انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور راه سختی در پیش دارد. مسعود پزشکیان با بیان اینکه تحلیل فضای سیاسی کشور در این شرایط کار سختی است، عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری حتما دو قطبی خواهد بود یعنی دو جریان اصلاحات و اصولگرایان کاندیدایی خواهند داشت اما اینکه کاندیدای جریان آقای احمدی نژاد بتواند به قطب سوم تبدیل شود جای تامل دارد. وی ادامه داد: کاندیدای جریان احمدی نژاد از پشتوانه لازم برخوردار نیست که بتواند قطب سومی در کارزار انتخابات ایجاد کند، اگر شاهد اقبال احمدی نژاد در انتخابات بودیم به این دلیل است که از پشتوانه اصولگرایان برخوردار بود و این بار کاندیدای این جریان مورد حمایت اصولگرایان نخواهد بود. بنابراین بعید می دانم این فرد بتواند قطب سومی در انتخابات ایجاد کند.


فارس

آسوشیتدپرس: مواضع ترامپ می‌تواند برای روحانی در انتخابات گران تمام شود

خبرگزاری آسوشتیدپرس در تحلیلی به بررسی تبعات منفی مواضع تند دولت جدید آمریکا علیه ایران بر شانس حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پرداخته است. سروش فرهادی که از او به عنوان تحلیلگر سیاسی مستقر در تهران یاد شده به آسوشیتدپرس گفته مواضع ترامپ علیه ایران می‌تواند از لحاظ شانس روحانی برای پیروزی در انتخابات، گران تمام شود، چرا که بهانه‌ای برای سرزنش سیاست خارجی مبتنی بر تعامل و مذاکره وی در اختیار «تندروها» قرار می‌دهد.


فارس

قدیری ابیانه: احمدی‌نژاد به دنبال پیروزی روحانی است

قدیری ابیانه با اشاره به ورود احمدی‌نژاد به انتخابات گفت: همه قراین نشان می‌دهد که او می‌داند بقایی تأیید صلاحیت نمی‌شود و ترجیح می‌دهد روحانی به ریاست جمهوری برسد، لذا وعده‌های پوچ بقایی و مواضع ضدانقلابی آنها از فاکتورهایی است که می‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد.


ایسنا

کواکبیان: مردم به کسانی که برای رسیدن به قدرت از بیت‌المال هزینه می‌کنند رأی ندهند

مصطفی کواکبیان در مراسم نماز جمعه شهرستان پردیس گفت: مردم نباید به کسانی که برای کسب قدرت از اموال بیت المال استفاده کرده و با ارقام نجومی می‌خواهند هزینه تبلیغات کنند رای بدهند.


تسنیم

زاهدی: ۵ ‌نامزد‌ منتخب جبهه در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند‌

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعداد نامزدهای منتخب این جبهه در فاز اول ۱۴ نفر بود که این تعداد کاهش یافته و در مجمع دوم به ۵ نفر می رسند و بعد از ثبت‌نام ۵ نامزد نهایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری، تمهیدات لازم برای اجماع اصولگرایان بر روی یک کاندیدا انجام می‌شود.


نامه نیوز

نامه نیوز نوشت: خبر بد برای اصولگرایان؛ جهانگیری نامزد پوششی روحانی خواهد شد

نامه نیوز نوشت: گویا هر چه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم احتمال نامزدی اسحاق جهانگیری هم افزایش می یابد . این احتمالا یکی از مهمترین پدیده های انتخاباتی اردیبهشت ماه خواهد بود . او نامزد می شود اما نه برای رقابت با حسن روحانی ؛ او به یاری رییس جمهور مستقر خواهد آمد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا حسن روحانی چراغ را برای حرکت جهانگیری سبز خواهد کرد.


خبرگزاری دانشجو

حاجی‌بابایی: زمان انشانویسی دولت به‌سر آمده است

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون ولایت مجلس، در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم، اظهار داشت: فکر می کنم دیگر زمان انشاء و دیکته نویسی دولت تمام شده و اکنون که در ایام پایانی عمر ۴ساله دولت هستیم، ۸۰ میلیون معلم دیکته های نوشته شده را تصحیح و به آنها نمره می دهند.


مشرق

تنها راه مبارزه با فقر و فساد به روایت قالیباف

شهردار تهران پس از دیدار با جوانان و جهادگران، متنی را به مناسبت این دیدار در صفحه شخصی خود منتشر کرد. قالیباف در صفحه شخصی خود آورده است: «به خود آنها هم گفتم که شما علاج دردهای این سرزمین هستید، تنها راه مبارزه با بیکاری، فقر، فساد و تبعیض در کشور، سپردن امور به خود مردم است که یکی از بزرگترین نمادهای آن همین جهادی کار کردن برای محرومین و مستضعفین است»


تسنیم

رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان: روحانی با ریزش آرا روبرو است

جمشید ایرانی رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان درباره معرفی یک گزینه دیگر در کنار روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان، گفت: روحانی امسال با ریزش آرا روبرو است. اگر یک کاندیدای اصلاح‌طلب در عرصه نداشته باشیم، روحانی با یک کاندیدای اصولگرا به دور دوم انتخابات می‌رود و تجربه نشان‌ داده هرکس نماینده وضع فعلی باشد و به مرحله دوم برود، بازنده است.


تسنیم

قالیباف: درآمد ۶۰ درصد مردم زیر حداقل درآمدی است که دولت مشخص کرده است

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در سخنانی در مراسم روز جمهوری اسلامی، ۱۲ فروردین گفت: نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور ما در فقر مطلق به سر می‌برند، اگر امروز بگوییم درآمد ۶۰ درصد از مردم ما زیر حداقل درآمدی است که از سوی دولت مشخص شده، حرف گزافی نگفته‌ایم؛ این در حالی است که هرگز قرار ما در ۱۲ فروردین این نبود. دلیل این اتفاق آن بود که دولتمردان حرف امام (ره) و رهبری و آرمان‌های انقلاب را دستور کار خودشان قرار ندادند.


تسنیم

شرط وزیر احمدی نژاد برای انصراف از کاندیداتوری

رستم قاسمی وزیر اسبق نفت و یکی از کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم نشست اقشار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در صورتی که به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نباشم، از صحنه انتخابات کنار می‌روم. وزیر اسبق نفت خاطرنشان کرد: من پیرو جبهه مردمی نیروهای انقلاب هستم و به تصمیمات احترام می‌گذارم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۵
علی اکبر دارابکلایی

انتخابات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">