سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی
۱۳ بهمن ۹۵ ، ۰۷:۳۱

همراه با انتخابات 2

روایت «ایران پل» از محبوبیت نزولی رئیس‌جمهور/ منافقین برای انتخابات به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند؟/ ۲۸ بهمن؛ برگزاری مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب/ یک چهره اصلاح طلب رسما اعلام کاندیداتوری کرد/ حمایت «جبهه ایستادگی» از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی».

همراه با انتخابات 6تابناک

مخالفت قاطع "اعتدال و توسعه" با اصلاح طلبان برای معرفی آلترناتیو «روحانی»

محمود واعظی، یکی از اعضای شاخص حزب اعتدال و توسعه گفت: ما به عنوان حزب اعتدال و توسعه موافق معرفی کاندیدای آلترناتیو از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات آینده ریاست جمهوری نیستیم. وی در خصوص دلایل مخالفت با معرفی کاندیدای آلترناتیو روحانی برای انتخابات آینده نیز عنوان کرد: چون در حزب اعتدال و توسعه اعتقاد داریم که بهترین کاندیدا خود آقای روحانی است. پس آلترناتیو برای چه بخواهیم؟ دلیلی ندارد که چنین تصمیمی را بگیریم.


ایلنا

سی اسفند آغاز ثبت نام برای انتخابات شوراها

علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بر اساس قانون از ۲۵ اسفند ماه کار بررسی و قانونی تشکیل هیات‌های اجرایی برای انتخابات شوراها آغاز و سی اسفند ثبت نام برای انتخابات شوراها انجام می‌شود.


مهر

جلیلی: درون جبهه انقلاب تردید حاکم شود، شکست می خوریم

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد پرند گفت: اگر کسی از درون خود جریان انقلاب آمد و تردید ایجاد کرد، این می‌شود شکستن مرزها. اگر درون جبهه انقلاب تردید حاکم شد، شکست می خوریم.


باشگاه خبرنگاران

مهرعلیزاده: اصلاحات، روحانی را پشت سر نمی‌گذارد

محسن مهرعلیزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی و تأثیرگذاری این موضوع بر سبد رأی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ گفت: به هرحال فقدان آیت‌الله هاشمی بی‌تأثیر نخواهد بود چراکه وی وزنه تعادل در بسیاری از مسائل سیاسی کشور بوده است.
مهرعلیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما در فقدان وی آیا اصلاح طلبان روحانی را پشت سر خواهند گذاشت یا خیر، تصریح کرد: خیر، این رویکرد اتفاق نمی‌افتد.


فارس

زاکانی: دو قطبی کردن جامعه مهم‌ترین هدف روحانی است

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم، دو قطبی کردن جامعه، مقصر نشان دادن اصولگراها و ایجاد اختلاف در بین آنها را مهم‌ترین هدف روحانی دانست و بیان کرد: وضعیت به حدی روشن و شفاف است که اگر اصولگراها به این وضعیت دقت کنند، به طور قطع اتحاد و همدلی در بین آنها ایجاد می‌شود.



ایسنا

اشرفی اصفهانی: به نظر نمی‌رسد کسی رقیب روحانی باشد

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی رییس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات ۹۶ اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد برای رقابت با روحانی کسی به میدان بیاید یا کسی بخواهد با او رقابت کند


ایلنا

شکوری راد: سیدحسن خمینی در هر انتخاباتی شرکت کند از او حمایت می‌کنیم

شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: در صورتی که سید حسن خمینی بخواهد در انتخابات خبرگان ورود کند قطعا از سوی جریان اصلاحات مورد حمایت قرار خواهد گرفت. او تاکید کرد: جریان اصلاح‌طلب از سیدحسن خمینی نه تنها در انتخابات مجلس خبرگان بلکه در هر انتخاباتی که ایشان بخواهد شرکت و اعلام نامزدی کند، حمایت خواهد کرد.


نسیم
چمران: نیروهای انقلابی از هر حزب و جناحی پشت سر رهبری گام بردارند

مهدی چمران رئیس کمیته مهندسین جبهه مردمی انقلاب اسلامی در نشست این کمیته با توضیحاتی درباره اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب، اقدامات صورت گرفته وبرنامه های آتی آن را تشریح کرد و در سخنانی گفت: باید نیروهای انقلابی از هر حزبی، جناحی و جریانی که هستند دور هم جمع شوند و متحد پشت سر رهبری انقلاب باشند و به سمت آبادانی و پیشرفت هر چه بیشتر کشور گام بردارند.


مهر

میرسلیم: هدف حزب موتلفه قدرت‌طلبی نیست

میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هدف حزب موتلفه اسلامی از ورود به صحنه رقابت‌های انتخاباتی قدرت طلبی نیست، بلکه محکم شدن شالوده نظام جمهوری اسلامی است.


ایلنا
انتقاد عارف از تلاش برخی جریانات برای دلسرد کردن مردم

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید گفت: تلاش‌هایی که از سوی برخی جریانات برای دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات آینده می‌شود با ادعای آنان که خود را پیرو ولایت می‌دانند همخوانی ندارد.



میزان

میرزایی نیکو: دستگاه های رای گیری الکترونیکی را وزارت دفاع ساخته است

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا درباره اینکه دستگاه های اخذ الکترونیکی ساخت چه کشوری هستند تاکید کرد: این دستگاه ها توسط صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع کشورمان ساخته شده اند و تنها برخی از دستگاه ها سیستم بردشان از طریق سفارش خارجی تهیه شده است وگرنه چارچوب کلی دستگاه ها ساخت ایران است.


تابناک

موسوی تبریزی: هنوز نمی‌توان قاطعانه گفت از «روحانی» حمایت می‌کنیم

حجت‌الاسلام موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم درباره اینکه آیا «حسن روحانی» جزو گزینه‌های مدنظر آنها برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ خواهد بود یا اینکه آنها هم مانند برخی گروه های اصلاح طلب به فکر معرفی آلترناتیوی در کنار وی هستند، تصریح کرد: در شرای فعلی نمی‌توان به صورت قاطع درباره این موضوع صحبت کرد و نمی توان گفت که روحانی کاندیدای نهایی است و یا شخصی در کنار وی معرفی خواهد شد.


مهر

معیار جامعه مدرسین برای انتخاب کاندیداها

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جامعه مدرسین حب و بغض نسبت به هیچ دولتی نداشته و ندارد، گفت: معیار و میزان برای این نهاد حوزوی سطح همراهی دولت‌ها با رهبری است.


باشگاه خبرنگاران

غرضی: برای انتخابات ریاست جمهوری می‌آیم

سید محمد غرضی وزیر اسبق پست و تلگراف درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری می‌آیم. وی افزود: برنامه‌هایم را در یک کتاب منتشر می‌کنم.


فارس

حق شناس: اصلاح‌طلبان از حضور یک نامزد در کنار روحانی استقبال می‌کنند

محمد جواد حق شناس عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: دست اصلاحات در انتخابات سال آینده نباید خالی بماند و به همین منظور برخی اصلاح‌طلبان از حضور یک نامزد در کنار روحانی برای مواقع ضروری استقبال می‌کنند.


تسنیم

فومنی: روحانی شرایط ما را نپذیرد کاندیدای دیگری معرفی می‌کنیم

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه هیچ چک سفید امضایی به روحانی نداده‌ایم و نخواهیم داد گفت: باید یک «اصلاح‌طلب» در کنار «روحانی» در انتخابات ۹۶ باشد. وی در ادامه گفت: در انتخابات ۹۶ اگر بخواهیم از آقای روحانی حمایت کنیم، برای وی شرط و شروطی داریم و اگر وی شروط ما را بپذیرد از آقای روحانی حمایت خواهیم کرد.


تابناک

زیباکلام: عارف توان اجرایی برای ریاست جمهوری ندارد

صادق زیباکلام در مصاحبه با تابناک در مورد کاندیدای الترناتیو روحانی گفت: «قطعاً کارگزاران تمایل به عارف ندارند، چون آنها بیشتر به توان اجرایی فکر می‌کنند؛ یعنی به گزینه‌هایی مثل روحانی یا فردی که به این حزب نزدیک باشد.


نسیم

نماینده مجلس: "حقوق شهروندی" ژست تبلیغاتی دولت برای انتخابات ۹۶ است

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: تدوین حقوق شهروندی از سوی دولت یک ژست تبلیغاتی برای انتخابات ۹۶ است. وی در ادامه اظهار کرد: دولت باید لایحه حقوق شهروندی را به مجلس ارائه کند.

فارس

حمایت جبهه تحول‌خواهان از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن اعلام حمایت جبهه تحول‌خواهان از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، گفت: اخیراً یک گروه ۷ نفره منتحب از جمعیت جانبازان با نمایندگان جبهه مردمی دیدار کردند.


ایران

روایت متفاوت عضو جبهه پایداری از اردوگاه اصولگرایان

محمدجواد ابطحی، از معدود نمایندگان جبهه پایداری در مجلس دهم روایت کاملاً متفاوتی نسبت به دیگر اصولگرایان از فرآیند وحدت برای انتخابات ۹۶ و تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دارد. او می گوید: اگر هدف دوستان ما انتخابات ۹۶ بود باید حداقل دو سال قبل این کار را می‌کردند نه در فاصله ۶ ماه مانده به انتخابات. آقایانی که مؤسس هستند گفتند نامزد نمی‌شویم و این هم خیلی خوب است. اما هیچ تضمینی برای آن نیست. ما از این حرف‌های قشنگ خیلی در انتخابات‌های قبلی زدیم که با نامزد واحد می‌آییم و کسی انفرادی عمل نمی‌کند و از این دست چیزها. از این تشکل‌ها هم زیاد ساخته شد در میان اصولگرایان اما نتیجه‌اش چه شد؟ این جبهه جدید یک امیدی ایجاد کرده و ما هم آرزو داریم به ثمر بنشیند. اما تجربیات سال‌ها و ادوار گذشته انتخابات به ما اصولگرایان می‌گوید باید قدری هم واقع‌بین باشیم و همین الان اعتراف کنیم که وحدت از این مسیر رخ نمی‌دهد. این مسیر را ما بارها رفته‌ایم و به وحدت نرسیده و الان هم فرقی نمی‌کند.


عصر ایران

برگ برنده روحانی در انتخابات ۹۶

پاشنه آشیل رای روحانی اقتصاد، مسائل معیشتی مردم ، گستردگی بیکاری و ادامه افزایش بعضی از قیمت ها است، برخی کالاهای مورد نیاز اساسی مردم با جهش قیمت رو به رو بوده و این بر روی مردم و تصمیم مردم تاثیرگذار است. برگ برنده روحانی و نکته مثبت عملکرد دولت ایشان ، برقراری ثبات شرایط اقتصادی است به این معنا که اقداماتی نکرد که اقتصاد را درگیر مشکل کند.


ایرنا
ارسال درخواست مجوز جبهه رفاه به وزارت کشور

علی کیهانیان عضو هیات موسس جبهه پیشرفت ٬رفاه و عدالت از ارسال درخواست مجوز این جبهه به وزارت کشور خبر داد و گفت: این جبهه را با رویکرد وظیفه گرایی و قانون مداری بنا کرده ایم.


باشگاه خبرنگاران

آیت‌الله ممدوحی: "جامعه مدرسین" بحث های انتخاباتی را آغاز نکرده است

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین گفت: جامعه مدرسین هنوز هیچ‌گونه بحثی در رابطه با انتخابات سال آینده آغاز نکرده است. وی با تاکید بر لزوم وحدت بین مردم و مسئولان اظهار داشت: هر چقدر مردم بتوانند نسبت به یکدیگر اعتماد کنند و با هم باشند، برای کشور مفیدتر است.


نامه نیوز

وزیر دولت اصلاحات: از روحانی عبور نمی‌کنیم

علی صوفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و وزیر تعاون دولت هشتم ‌گفت: جناح مقابل از طیف‌های متعددی برخوردار است و علیرغم اینکه انسجام ندارند در تلاش هستند که حسن روحانی را رئیس‌جمهور یک دوره‌ای کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است در صورت کاندیداتوری حسن روحانی اصلاح طلبان گزینه ای را در مقابل روحانی ندارند. شاید بخواهند گزینه ای را برای کمک به روحانی در مناظره ها بفرستند و پس از آن به نفع روحانی کناره گیری کند.


تسنیم

پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۱۱‌ هزار شعبه

محمد محمودی شاه‌نشین رئیس هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا با بیان اینکه وزارت کشور پیشنهاد برگزاری انتخابات شوراها در ۱۱ هزار شعبه اخذ رای، به صورت الکترونیکی را ارائه کرده است، گفت: در بخشی از این ۱۱ هزار شعبه اخذ رای، میان شورای نگهبان، وزارت کشور و هیئت نظارت بر انتخابات اتفاق نظر وجود دارد که در روزهای آینده تصمیمات نهایی در این‌باره اتخاذ می‌‌شود.


باشگاه خبرنگاران

آخرین خبر از وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

"حمیدرضا ترقی" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیرامون وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ اظهار داشت: کاندیدای ما مشخص شده و منتظریم که زمان فعالیت انتخاباتی برسد تا ببینیم در نهایت مجموعه اصولگرایان انقلاب به چه جمع بندی ای می رسد.


تسنیم

حمایت «جبهه ایستادگی» از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

حجت‌الاسلام یدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی جبهه ایستادگی، اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای عالی جبهه و بنا به تصمیم اعضا مقرر شد جبهه ایستادگی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت کند.


باشگاه خبرنگاران

اظهارات "غفوری‌فرد" درباره گزینه موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری

محمدحسن غفور‌ی‌فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: فعلا میرسلیم، گزینه حزب موتلفه برای انتخابات ۹۶ است اما گزینه‌های دیگری هم داریم که اوایل اسفند ماه معرفی می‌شوند.


تسنیم

نشست ۴ تشکل اصول‌گرا با اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات تشکل متبوعش با محمدباقر ذوالقدر معاون اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، به جلسه اعضای شورای مرکزی جبهه تحول‌خواهان(جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران و جمعیت خدمتگزاران) با حسین فدایی اشاره کرد و گفت: این جلسه در راستای وحدت بیشتر نیروهای انقلابی و حضور در جبهه مردمی نیروهای انقلاب بود.

ایسنا

نظر جهانگیری برای کاندیداتوری‌ ریاست جمهوری چیست؟

عباسعلی منصوری آرانی نماینده مردم کاشان در مجلس نهم در اینستاگرام خود نوشته است که اسحاق جهانگیری در گفتارش آثار و یا انگیزه‌ای برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ندارد.


ایسنا

این چهره اصلاح طلب رسما اعلام کاندیداتوری کرد

استاندار اسبق هرمزگان جهت حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.


نامه نیوز

اصولگرایان قید روحانی را زدند

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال حمایت برخی از اصولگرایان از حسن روحانی، گفت: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بخواهد رخ دهد و اصلا چنین موضوعی تاکنون مطرح نشده است.

باشگاه خبرنگاران

۲۸ بهمن؛ برگزاری مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب

رضا روستاآزاد عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در رابطه با زمان برگزاری مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت:اعضای جبهه تا این لحظه درباره برگزاری مجمع عمومی ملی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه وفاق دارند.

فرارو

حسن روحانی تا انتخابات چه باید کند؟

آذرمنصوری فعال سیاسی و عضو حزب اتحاد گفت: آقای روحانی باید از ظرفیت خود و دولتش به منظور جریان‌سازی برای دستیابی به وحدت و آشتی ملی استفاده کند؛ چرا که اگر بشود یک رویکرد برای تحقق آشتی ملی متصور شد همین رویکرد اعتدالی خواهد بود و اگر بخواهیم به دنبال دولتی باشیم تا زمینه‌ساز آشتی ملی باشد، این از عهده دولت آقای روحانی برخواهد آمد.»


قانون آنلاین

ایمانی: شایعه رد صلاحیت روحانی، انتخاباتی‌است

ناصر ایمانی در خصوص شایعه رد صلاحیت روحانی گفت: من فکر می‌کنم یک سری جریان های طرفدار دولت سعی دارند فضاسازی و مظلوم نمایی کنند که البته در گذشته نیز تجربه اش بوده است.‌آن‌ها می‌خواستند فضای روانی ایجاد کنند تا مردم به شخصی که فکر می‌کنند مظلوم واقع شده رای دهند. بنده عضو شورای نگهبان نیستم، ولی هیچ دلیلی به ذهنم نمی رسد که آقای روحانی به آن دلیل رد صلاحیت شوند. افرادی که این ادعا را دارند، دلیل نمی آورند و به نظرم این ها جنگ روانی است و واقعیت ندارد.


جهان

منافقین برای انتخابات به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند؟

گروهک جنایتکار منافقین طى ارتباط با مرتبطان داخلى خود، از آنها خواسته اند اخبار مربوط به انتخابات، شامل پیش‏بینى میزان مشارکت، میزان شانس جناح‏هاى سیاسى، نامزدهاى احتمالى و نظرات مردم را گرفته و ارسال کنند.


ایرنا

کدخدایی: هنوز درخواستی برای برگزاری انتخابات خبرگان ارایه نشده است

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس خبرگان رهبری تصمیم خود برای برگزاری انتخابات میان دوره ای را به وزارت کشور و وزارت کشور هم درخواست خود را به شورای نگهبان ارایه می دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.


مشرق

روایت زاکانی از اشتباه نخبگان سیاسی در انتخابات۹۲

علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مردم علیرغم حضور در تمامی صحنه‌ها همیشه در انتخابات درست عمل کردند، گفت: حرف مردم این بود که شما اگر می‌توانید مشکل خود را حل کنید! بنابراین مردم علیرغم حضور در تمامی صحنه‌ها همیشه در انتخابات سیاسی هم درست عمل کردند ولی نخبگان جامعه دست به انتخاب درست نزدند و زمینه را فراهم نکردند و مردم به اشتباه افتادند.


مشرق

روایت «ایران پل» از محبوبیت نزولی رئیس‌جمهور

در حالی که به انتخابات ماه می ریاست جمهوری در ایران نزدیک می شویم، رییس جمهور ایران، حسن روحانی، در حال از دست دادن بخشی از حمایت عمومی خود است. این نتیجه تازه ترین نظرسنجی موسسه IranPoll از داخل ایران است.


تسنیم

احتمال حمایت یک حزب اعتدال گرا از کاندیدایی غیر از روحانی برای انتخابات ۹۶

امرالله شیخیانی دبیرکل حزب مردم گفت: عملکرد اقتصادی دولت یازدهم متناسب با وضع کنونی جامعه نیست و دچار نقصان است لذا احتمال حمایت از شخصی غیر روحانی توسط این حزب وجود دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۳
علی اکبر دارابکلایی

انتخابات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">