سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی
با وقوع انقلاب اسلامی، آمریکا سلطه خود در ایران را از دست داد و برای بازگرداندن احاطه خود در این کشور دست به هر اقدامی زد. حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بارها از دشمنی آمریکا با ایران، جنایتهای این شیطان بزرگ گفته اند ولی در این اواخر، برخی با بزک کردن آمریکا سعی دارند تا ملت ایران اسلامی را به اعتماد به آمریکا تشویق کنند.

نگاهی اجمالی به جنایات آمریکا در ایران و جهان(1)سقوط شاه از نظر استرات‍ژیک نتایج مصیبت باری برای آمریکا به بار آورد و از نظر سیاسی برای خود کارتر فاجعه آمیز بود؛‌لذا آمریکا بزرگترین بازنده شد که با وقوع انقلاب، سلطه خود را در ایران از دست داد و برای بازگرداندن احاطه خود در ایران دست به هر اقدامی زد. حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بارها از دشمنی آمریکا با ایران، جنایتهای این شیطان بزرگ گفته اند ولی در این اواخر، برخی با بزک کردن آمریکا سعی دارند تا ملت ایران اسلامی را به اعتماد به آمریکا تشویق کنند. در ادامه برای مشخص شدن چهره خبیث آمریکا،‌ برخی از جنایات شوم این شیطان بزرگ در ایران را قبل و بعد از انقلاب مورد استفاده قرار می دهیم.

جنایت آمریکا پیش از انقلاب

۱-انقلاب روزوِلت: کودتای ۲۸ مرداد

اکثر ما نام کودتای ۲۸ مرداد را شنیده ایم. پس از قیام ۳۰تیر ۱۳۳۱ که مصدق دوباره نخست وزیر شد، شاه درصدد برآمد که او را برکنار کند. طرح انجام کودتا از ابتدای روی کار آمدن دولت مصدق و نهضت ملی شدن نفت وجود داشت، اما انسجام نیروهای طرفدار ملی شدن نفت و عوامل دیگر موجب به تأخیر افتادن این امر شد. انگلیس و آمریکا عاملان اصلی کودتا بودند. انگلیس از طریق جاسوسی و ایجاد تفرقه و آمریکا از طریق سیا این کودتا را مدیریت و رهبری می کردند. گروه های داخلی و خارجی برای این انجام کودتا فعالیت می کردند. عملیات های این گروه زمینه ساز اهدافی بود که در نهایت محمدرضا پهلوی با حمایت دولت های آمریکا و انگلیس فرمان  عزل مصدق نخست وزیر را صادر و در شب ۲۵ مرداد سال ۱۳۳۲ به وسیله سرهنگ نعمت الله نصیری(فرمانده گارد جاویدان) به وی ابلاغ نمود، ولی قبل از هر اقدام دیگری نصیری توسط سرهنگ ممتاز(رئیس لاکنتری کی) بازداشت و کودتا خنثی گردید. محمدرضا پهلوی پس از این واقعه به همراه چند نفر به ایتالیا گریخت. مجدداً در روز ۲۸ مرداد سال ۱۱۳۲ کودتاچیان از سردرگمی،‌انفعال و بی برنامگی دولت(علیرغم اطلاع قبلی از وقوع کودتا از جمله نامه مورخه ۲۷ مرداد ۱۳۳۲ آیت الله کاشانی که با پاسخ سرد و منفی مصدق مواجه گردید) استفاده کرده و نظامیان با کمک اراذل، اوباش،‌چاقوکشان و فواحش تهران به خیابانها ریختند و در عصر همان روز کار دولت مصدق را خاتمه دادند و نخست وزیر به همراه چند تن از وزرای کابینه،‌ خود را تسلیم نمودند و سرلشکر فضل الله زاهدی با فرمان شاه که از قبل صادر شده بود به نخست وزیری کودتا منصوب  گردید و محمدرضا پهلوی نیز بعد از سه روز به ایران بازگشت و بر مصدر قدرت نشست. در واقع آمریکا با این کودتا موجب سرنگونی دکتر مصدق شد و شاه را دوباره بر تخت نشاند. همچنین آمریکا با کمک های بعدی اش به شاه امکان بخشید بر سریر قدرت باقی بماند.
۲-تأسیس ساواک:
پس از کودتای ۲۸ مرداد، در سال ۱۳۳۵ ش. مستشاران آمریکایی، سازمان اطلاعات و امنیت کشور(ساواک) را به وجود آوردند که زیر نظر آنها فعالیت می کرد. در شکل گیری ساواک آمریکا و اسرائیل نقش عمده ای داشتند. با تأسیس ساواک نفوذ آمریکایی ها در ایران بیشتر شد تا جایی که آنها در قضیه جنگ ویتنام بدون اجازه از شاه، هر وقت احتیاج پیدا می کردند، با صلاحدید خود، از پایگاه ها و امکانات ایران(حتی از هواپیماها و یدکی های کشور) استفاده می کردند.
آمریکا با استفاده از ساواک اقدامات هولناکی بر علیه انقلاب و انقلابیون انجام می داد. به عقیده خیلی ها اگر ساواک نبود، انقلاب بسیار زودتر پیروز می شد. بررسی اقدامات وحشیانه ساواک می تواند از چهره خبیث آمریکا و دست نشانده او(شاه) پرده بردارد.
اسناد به دست آمده از ساواک و همچنین گفته های زندانیان نجات یافته از زندان های ساواک ( و کمیته مشترک ضد خرابکاری) بیان از شکنجه های وحشتناک و غیرانسانی بر علیه انقلاب دارد. شکنجه هایی نظیر کشیدن ناخن، دستگاه آپولو، سوزاندن بدن، شوک الکتریکی، تخت خواب فلزی و دهها شکنجه دیگر باعث آسیب های شدید و یا مرگ انقلابیون می شد. ساواک بعد از کشتن زندانیان جنازه آنها را مفقود می کرد تا مردم بیشتر تحریک نشوند. چه بسیار مجاهدانی که در این راه به دست این راه به دست این مزدوران آمریکایی شهید شدند و جنازه شان  هم برنگشت. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

جنایات آمریکا بعد از انقلاب

۱-تجاوز نظامی به طبس

نگاهی اجمالی به جنایات آمریکا در ایران و جهان(1)پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فتح لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، آمریکا تصمیم گرفت مستقیماً‌ با اعزام نیروی نظامی و اجرای عملیات تمام عیار نظامی توسط گروهی موسوم به «نیروی دلتا» و همکاری خائنین و عناصر خود فروخته داخلی کار نظام اسلامی را یکسره کند. در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ هواپیما و هلی کوپترهای آمریکایی وارد خاک ایران شدند که در صحرای طبس بر اثر طوفان شن و با امداد الهی این عملیات شکست خورد.
۲-تحریک ر‍ژیم بعث عراق برای تجاوز به خاک ایران بعد از شکست در طبس(در خردادماه ۱۳۵۹)
ملاقات نماینده آمریکا(دونالد رامسفلد) با صدام در خاک اردن در سال ۱۳۵۹ برای پشتیبانی همه جانبه از عراق در جنگ با ایران بود. امام خمینی(ره) نیز در این ارتباط می فرمایند: برای ایستادگان در مقابل آمریکا و سایر ابرقدرتها دعا کنید و بدانید که ما با عراق جنگی نداریم و مردم عراق پشتیبان انقلاب اسلامی ما هستند. ما با آمریکا در ستیزیم و امروز دست آمریکا از آستین دولت عراق بیرون آمده است.(صحیفه نور، ج۱۳، ص۸۴)
۳-حمایت و پشتیبانی مستمر از ارتش متجاوز بعث عراق
*دادن اطلاعات جاسوسی از ایران هر هفته سه بار به استخبارات عراق.
«امام خامنه ای۲۹/۸/۹۲؛آمریکایی ها اطلاعات هم می دادند؛ رئیس استخبارات آن روز صدام بعدها مصاحبه کرد و گفت هفته ای سه مرتبه من می رفتم به سفارت آمریکا در بغداد و آنها یک پاکت در بست های به من می دادند که همهی اطلاعات ماهواره ای مربوط به نقل و انتقالات نیروهای مسلح ایران در آن بود و ما می دانستیم کجا هستند یک چنین کمک هایی می کردند».
*تأمین آذوقه عراق در دوران جنگ تجاوزکارانه بعثی.
*وادار کردن نوکوران منطقه ای خود به پرداخت ۵۶ میلیارد دلار به رژیم بعث عراق برای اداره جنگ.
*وادار کردن کل کشورهای عضو ناتو برای پشتیبانی از رژیم بعث در جنگ با ایران.

۴- درگیری مستقیم نظامی با ایران در حمایت از رژیم بعث عراق
* انهدام سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس: در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیروهای نظامی آمریکا با چند گروه سطحی شناور نبرد مستقیم با ایران را آغاز کردند و ابتدای کار هجوم به دو سکوی نفتی ایران بود. عملیات با هماهنگی نیروی هوایی آمریکا از ناو هواپیمابر«یواس اس انترپرایز» آمریکا و دو گروه شناور سطحی آغاز شد. گروه اول به همراه دو ناوشکن و یک کشتی تدارکاتی آبی-خاکی،‌به سکوی نفتی سلمان هجوم بردند. گروه دیگر هم که یک ناو موشک انداز و دو ناوچه بود به سکوی نفتی سیری حمله و این سکو را منهدم کردند.
* حمله جنگنده های آمریکایی به جنگنده ایرانی: در خرداد سال ۱۳۶۳(۱۹۸۴) دو فروند جنگنده آمریکایی F۱۵ در دفاع از رژیم بعث طی درگیری هوایی یک فروند جنگنده F-۴E ایران را مورد حمله قرار داده و منهدم می کنند.
* انهدام سه ناو نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا: در تاریخ ۳۰ شهریور ماه سال ۶۶ در پی حمله ناگهانی و بدون اخطار بالگردهای آمریکایی به یک کشتی تدارکاتی با نام ایران اجر که در آبهای بین المللی از بندرعباس به سمت بوشهر در حرکت بود(به بهانه مین گذاری) ۴ خدمه کشتی به شهادت رسیدند و ۴ تن مجروح و به همراه ۱۰ خدمه دیگر کشتی توسط آمریکایی ها به اسارت گرفته شدند و در نهایت این کشتی توسط آمریکایی ها منهدم و غرق شد.
در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در پی حمله ناوهای آمریکایی به سکوهای نفتی سلمان و سیری در نبردی نابرابر با ناوهای جنگی هواپیمای جنگنده و هلی کوپترهای آمریکایی با ناوچه جوشن ارتش جمهوری اسلامی ایران درگیر شدند که پس از شهادت ۱۱ تن از غیورمردان نیروی دریایی ارتش ناوچه جوشن غرق شد.
ناو سهند برای پشتیبانی و مبارزه با نیروهای متجاوز آمریکایی از بندرعباس حرکت کرده بود،‌به کشمکش با چند واحد سطحی نیروهای دریایی آمریکا رفت و طی نبردی جانانه با هواپیماهای انترودر و ناوهای جنگی آمریکایی و شهادت ۴۵ نفر از خدمه غیور آن غرق شد. در این نبرد یک فروند هلی کوپتر ارتش آمریکا سقوط کرد و به ناوهای حاضر آسیب های متعددی وارد شد.
۵- اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه ایران
نگاهی اجمالی به جنایات آمریکا در ایران و جهان(1)*در ۱۲ تیر سال ۶۷ ناو جنگی آمریکایی وینسنس با موشک به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد و باعث قتل ۲۹۸ انسان های بی گناه شد. ۶۶ نفر از قربانیان این جنایت کودک بودند.
پس از اتمام مأموریت به تمامی کارکنان این ناو مدال مبارزه دریافت کردند و در سال ۱۹۹۰ رئیس جمهور آمریکا (جرج واکر بوش) به فرمانده این ناو به دلیل رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته مدال لژون لیاقت داد.
* دادن محموله سلاح های شیمیایی به رژیم بعث عراق: امام خامنه ای در این زمینه می فرمایند:
همین دولت آمریکا و رژیم ایالات متحده، در حملات جنایات کارانه ای که صدام به ایران می کرد و سلاح شیمیایی به کار میبرد، نه فقط کوچک ترین مخالفتی با آن نکردند؛ بلکه پانصد تن ماده ی شیمیایی مرگ آور و خطرناک قابل تبدیل به گاز خردل را- که هنوز بسیاری از جوانهای عزیز آن روز ما مبتلا (به عوارض آن) هستند و سالها است دارند بیماری می کشند- صدام ازآمریکا وارد کرد؛ کمک کردند؛ البته از جاهای دیگر هم خریده بود؛ اما پانصد تن ماده ی شیمیایی مرگ آور قابل تبدیل به گاز خردل را صدام از آمریکا تهیه کرد و به کار برد؛ بعد که می خواستند علیه او در شورای امنیت قطعنامه صادر کنند، آمریکا مانع شد. ۲۹/۸/۹۲
رژیم بعث عراق از همان ابتدای جنگ به صورت محدود از سلاح های شیمیایی علیه ایران استفاده می کرد؛ اما استفاده گسترده سلاح های شیمیایی توسط رژیم بعث از زمان پیروزی های بزرگ رزمندگان اسلام انجام شد. در عملیات پیروزمندانه ای مثل والفجر ۲، والفجر۴، والفجر۸،‌خیبر و بدر و شهرهای پاوه، سردشت پیرانشهر، بانه، مروان،‌نودشه، جزایز مجنون و ... بمباران گسترده شیمیایی انجام داده است. در مجموع رژیم بعث عراق ۳۷۸ مورد حمله شیمیایی انجام داده که باعث شهادت و مجروح شدن هزاران نفر از ایرانیان شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۵
علی اکبر دارابکلایی

امریکاوتغییر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">