سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی

روزه خواری قبل از دهن کجی به دستور خداوند نمایش فرهنگ پایین این افراد است،این مسئله را از جامعه مسیحی متوجه می شویم!

بدحجابی

رمضان و سنت ها و رسوم آن جزئی از زندگی ایرانیان شده است و این ملت مسلمان با اشتیاق به استقبال ماه خدا می روند و سعی می کنند با تمسک به عبادات و اهمال این ماه بهترین استفاده را در عبادت خداوند و تصفیه روح خود داشته باشند.
اخیرا کلیپی از یک دوربین مخفی در اروپا منتشر شد که واکنش مردم نسبت به تعدی یک جوان به حجاب یک زن مسلمان را نمایش می  داد. این کلیپ نشان می داد با اینکه مردم این شهر خود مسیحی بوده و قائل به حجاب نیستند اما  برای عقیده و حق یک شهروند دیگر احترام قائل هستند و این یک فرهنگ مناسب در میان آنها است که نه تنها خود به حق و عقیده او تعدی نمی کنند بلکه در برابر نقض این حق از او دفاع می کنند.

متاسفانه  عده ای هم برای خود و هم برای دیگران احترام قائل نیستند؛ چرا باید برای  جامعه که در گیر روزه و مناجات  تقرب به خدا است مانع تراشی کنیم؟

متاسفانه اینگونه فرهنگ احترام و مدارا در کشور ما گاهی میان  برادران و خواهران مسلمان وجود ندارد که این موضوع در ماه رمضان نیز خود را نشان می دهد. در میان جامعه روزه دار ما هستند کسانی که به هر دلیل روزه نمی گیرند اما مراعات افراد روزه دار را هم نمی کنند و در ملاعام به خوردن و  آشامیدن مبادرت می کنند.

این موضوع  قبل از هر چیزی نشان از فرهنگ پایین این افراد دارد چرا که  برای اکثریت روزه دار جامعه و اعتقاد آنها ارزشی قائل نیستند، آیا مسیحیان با روزه داران در یک کشوراروپایی هم اینگونه رفتار می کنند؟!  البته این افراد به این حد اکتفا نکرده و حرکت خلاف اکثریت و ارزش های جامعه خود را توجیه می کنند و می گویند هر کس روزه است برای خود است و چرا  ما باید به خاطر او از خوردن و آشامیدن ابا کنیم. این افراد در ارتکاب رفتار و گفتار خود دچار نوعی خودخواهی هستند که در کنار فرهنگ پایین رفتاریشان بدین اقدامات دست می زنند.
این افراد همانطور که اشاره شد نه تنها خود اعتقادی به ارزش ها ندارند بلکه سعی می کنند به اعتقادات دیگران نیز ضربه بزنند و این کار را با بهانه تراشی و شبهه افکنی انجام می دهند از زیر سوال بردن اصل روزه تا بهانه تراشی برای روز نگرفتن و.....

کاهش آمار جرم و جنایت و بزه در جامعه نشان می دهد که اکثریت جامعه همگام با ماه خدا بوده و سعی در استفاده از فضای معنوی این ماه را دارند و آن عده نیز می بایست از این زاویه به عملکرد خود نگاه کنند تا ببینند مخالفت آنها چه شکلی دارد و نشان از چیست؟

این رفتار در حالی است  که مسیحیان از بانوی مسلمان هواداری می کنند اما ما به برادران مسلمان دیگر که جزو اکثریتی هستند که سبک خاصی از زندگی را در ماه رمضان مطابق فرمایش خداوند در پیش گرفته اند احترام نمی گذرانیم
البته کم هستند افرادی که به این اقدامات دست می زنند اما یک فرهنگ دیگر است که درکنار این موارد  در حال کم رنگ شدن است ،در گذشته بودند کسانی که در ماه هایی چون محرم و رمضان به حرمت آن ایام و فضای جامعه  بسیاری از مسائل را رعایت  می کردند و حتی خود را هم رنگ جماعت در می آوردند اما همانطور که اشاره شد این فرهنگ کمی کم رنگ شده و عده ای هستند که دیگر سعی نمی کنند خود را تغییری دهند مثال آن این است که در ایامی چون محرم و رمضان افراد نسبت به عدم ارتکاب منکرها تلاش داشتند اما حال خانم هایی را می بینید که رعایت فضای معنوی جامعه را نکرده و  با همان آرایش و..  در جامعه حاضر می شوند که البته ساختار  را مانند گذشته می شکنند. برخی از این افراد حتی در شب های قدر اینچنین حاضر می شوند البته نمی خواهیم  مانند کسانی که بر سر راه روزه داران مانع تراشی می کنند حضور آنها را زیر سوال ببریم که درست هم نیست اما این روحیه و فرهنگ قابل تامل است.
متاسفانه  عده ای هم برای خود و هم برای دیگران احترام قائل نیستند؛ چرا باید برای  جامعه که در گیر روزه و مناجات تقرب به خدا است مانع تراشی کنیم؟ چرا عده ای اصرار دارن بر خلاف موج جامعه حرکت کنند و البته این حرکت را موج سازی کنند؟
کاهش آمار جرم و جنایت و بزه در جامعه نشان می دهد که اکثریت جامعه همگام با ماه خدا بوده و سعی در استفاده از فضای معنوی این ماه را دارند و آن عده نیز می بایست از این زاویه به عملکرد خود نگاه کنند تا ببینند مخالفت آنها چه شکلی دارد و نشان از چیست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۶
علی اکبر دارابکلایی

بی حجابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">