سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی
۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۱۳

آمریکا منفورترین کشور دنیا

کاری از: علی اکبر داراب کلایی
آمریکا کشوری در قاره آمریکا است که از 50 ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده است ایالت متحده آمریکا از شمال با کانادا و از جنوب با مکزیک همسایه است این کشور از طریق پایگاه دریایی
گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد و از طریق آلاسکا نیز با روسیه مرز آبی دارد این کشور یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان و دارای نژادی گوناگون و متنوع است و از لحاظ وسعت بعداز روسیه، کانادا و
چین چهارم است. نظام سیاسی آمریکا، جمهوری فدرال است و قانون اساسی این کشور بر سه محور تفکیک قوا نظام انتخاباتی و نظام فدرالی تشکیل شده است و از لحاظ قوه مقننه از دو مجلس نمایندگان و سنا تشکیل شده است بخش زیادی از جمعیت این کشور مهاجران هستند.
ایالت متحده آمریکا بیش از 16 مجموعه جامع اطلاعاتی دارد و هرکدام به فعالیتی مشغول هستند یکی از اینها که از زیر مجموعه وزارت دفاع آمریکا است بنام NSA که وظایف این آژانس امنیتی عبارتند از: گردآوری، پردازش، آنالیز و تولید اطلاعات امنیتی و ضد امنیتی از کشورهای خارجی برای مقاصد امنیت ملی، آمریکاست. سیطره بردولتها و تغییر فرهنگ و اندیشه ملتها و حمایت از جریان لابی صهیونیسم و مبارزه با جریانات اسلام خواهی و رهبران اسلامی، سلطه و اعمال قدرت بر کشورهای در حال توسعه، تبدیل و تغییر ارزشهای اسلامی به جریان لائیک و سکولار و باجخواهی و ... در راس فعالیتهای آمریکا می باشد.
آمریکا مالک فضای سایبر:
آمریکا به عنوان مهد اینترنت نقش مهم و پنهانی در هدایت یک جهان شبکه ای پیچیده را برعهده دارد ایالت متحده خودرا مالک و حاکم بلا منازع فضای سایبر و اینترنت می داند و به خودش اجازه را می دهد تا در حریم خصوصی جامعه هرجه می توانداطلاعات کسب کند امروز آمریکا با وجود متخصصین هکرهای سایبری نگرانی شدید دارد همگان شاهدیم که آمریکا امروز هیچ اعتقادی به محافظت از اموال فکری، آزادی آنلاین و احترام به زیرساخت های غیر نظامی ندارد .
آمریکا و کسب منافع استراتژیک:
آمریکا با محوریت قدرت بیشتر با قدرت سخت یا نظامی متکی است اما هرگز از قدرت نرم هم غافل نبوده است یکی از اینها بحث ارزشهای آمریکا و تحمیل آن بر افکاراجتماعی جهان است. ترویج این گفتمان: ارزشهای ما منبع قدرت و امنیت ماهستند. آمریکا خود چهره ای منفور و ظالم و دارای پرونده ای سیاه در جهان می باشد از همه ظرفیتها برای اسقاط دولتها و اعمال قدرت خود برآنها از بحث حقوق بشر بهره برداری می کند و از طرفی آمریکا با ادبیات قوی و با توجیه کسب منافع استراتژیک و ادبیات دیپلماسی به دنبال پیشبرد اهداف خود و مشروعیت دادن جهت برقراری ارتباط با کشورهای دیگر می باشد.
هدف سیاست خاورمیانه آمریکا:
از نگاه سیاستمداران کلان جهانی، مساله اصلی خاورمیانه بر پایه ارزشمندی طلای سیاه استوار است. از هنگام جنگ جهانی اول دنیا بسوی اقتصاد مبتنی بر نفت حرکت کرد و خاورمیانه که بخش وسیعی از ذخائر نفت خام را در جهان دارد در این تحول سیاست دولتها نقش محوری را دارد بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا جانشین انگلیس و فرانسه در خاورمیانه شد نقش فرانسه کمرنگ شد اما نقش انگلیس((استعمارپیر)) کوچک تر شد سیاست طراحی شده آمریکا برای کشورهای عربی در ظاهر به عنوان دوست و پشتیبان اما در عمل به دست آوردن نفت خام از ذخائر سرزمینی آنها می باشد آمریکا تاکنون با این کشور ها بگونه ای عمل کرده است که هرگز آنها دارای استقلال ذاتی نداشته اند و هر روز وابستگی آنها به آمریکا بیشتر می گردد در واقع نقش آمریکا در خاورمیانه یک بازی ژاندارم منطقه بوده است.
سلسله شکستهای آمریکا:
رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: آمریکا در سوریه شکست خورده، آمریکا در عراق شکست خورد، آمریکا در لبنان شکست خورد، آمریکا در قضیه فلسطین شکست خورده است، آمریکا در غزه شکست خورده است، آمریکا در تسلط بر مسائل افغانستان و پاکستان شکست خورده است، در بین آن ملتها منفور است. ( بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی 19/11/93)
آمریکا تاکنون انقلابهای مخملی و رنگی علیه چندین کشور در دنیا به راه انداخت و هرروز شکست پشت شکست را تجربه
می کنند. آمریکا در جنگ جهانی دوم سیاست انزوایی داشت و بعد ازآن رویکرد خودش را تغییر داد و مستقیم وارد منازعات با کشور ها شد و در برخی از کشورها سیاست مداخله مستقیم را در پیش کشید و حتی وارد جنگ نظامی شد امروز نیز سیاست آمریکا با رویکرد جنگ نیابتی خصوصا در خاورمیانه روی آورده است.
دلایل تغییر رویکرد آمریکا به جنگ نیابتی عبارتند از:
1- ضعف داخلی آمریکا: در مدت بیش از سه دهه آمریکا از لحاظ انسانی و اقتصادی و نظامی متحمل هزینه های فراوانی شده است و در حال حاضر سعی دارد تا از ضعف بدست آمده را با جنگ نیابتی و افراد نیابتی حل کند کاری که امروز در بحث جهان اسلام و تشکیل گروه های تروریستی در خاورمیانه بنام اسلام علیه اسلام و جریان مقاومت به راه انداخته اند.
2- گسترش نفرت مردمی در دنیا علیه آمریکا: سیاستمداران آنها عمده این نفرت ها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می باشد رییس جمهور آمریکا در دانشکده نظامی و ست پوینت 7خرداد 1393 به این وضعیت آمریکا اعتراف کرده است و از طرفی مردم آمریکا هم نسبت به دولتمردان خود نفرت پیدا کرده اند و از شروع جنگی جدید توسط آمریکا به شدت ناراحت و متاثر هستند در یک نظرسنجی مشترک توسط روزنامه نیویورک تایمز و سی بی اس69 درصد مردم آمریکا مخالف تداوم سیاست های جنگ طلبانه هستند.
3- ضعف ارتش آمریکا: در دوهه گذشته آمریکایی ها پس از بین بردن یوگسلاوی به افغانستان و عراق لشگرکشی کردند با اهداف طراحی شده توسط آمریکا هیچ نتیجه ای برای آنها حاصل نشده است این سیاست جنگ طلبانه در واقع ماهیت نظامی و قدرت آنها مشخص شد کاهش منابع مالی موجب تنزل قدرت نظامی آنها شد این شکست ها موجب شد تا آنها در منطقه مدت طولانی تر بمانند تا ضعف ها و شکست های خودشان را جبران کنند.
4- مشکلات اقتصادی: آمریکا یک کشور بدهکار به نظام بانکی و پولی بین المللی است هاوکینز تحلیلگر روزنامه تاون هال نوشته: کارشناسان دفتر بودجه ی کنگره پیش بینی کرده اند که بدهی های آمریکا به سازمان های بین المللی در حدود 36 درصد از بودجه ی سال 2030 ایالات متحده و 58 درصداز بودجه سال 2040 و در نهایت 85 درصد از بودجه ی سال 2050 را تشکیل می دهد. PSYOP.IR شماره 145851 ، طبیعی است لشگرکشی به کشورها هزینه های سرسام آوری را برای آمریکا به وجود آورده است.
آمریکا از نگاه رهبر انقلاب:
-1 آمریکا و استکبار: رهبر انقلاب فرمودند: اگر بخواهیم استکبار را درست ترجمه کنیم امروز با دولت متجاوز و مستکبر و یاغی و گردنکش
آمریکا تطبیق می کند امروز عمده مستکبرین عالم آنها هستند داستان استکبار برای همه ملتها، داستان تلخی است.
2- آمریکا مظهر نظام سلطه: رهبر انقلاب فرمودند: امروز مظهر نظام سلطه، آمریکاست هربدی که در دنیا براساس نظام سلطه بوجود آید حتما بخشی از گناه آن به گردن آمریکاست.
3- جنگ طلب: تا وقتی که ابر قدرتها سلسله جنبان مسائل جهانی هستند جنگ در دنیا تمام نمی شود جنگ برای آنها دارای منافع مادی است این جنگ، جنگ در راه عدالت نیست دروغ می گویند آمریکایی ها و دیگران که می گویند ما جنگ می کنیم برای اینکه امنیت بدهیم(19/4/91)
4- آمریکا و ایران: رهبر انقلاب فرمودند: در طول این تقریبا بیست و هفت هشت سالی که آمریکاییها در این کشور((ایران)) حضور قدرتمندانه داشتند همه اهانتها و بدیها و ستمگریهایی که یک دولت مستکبر با یک ملت مظلوم می تواند انجام دهد انجام دادند منابع را بردند، رژیم مستبد پهلوی را تقویت کردند به مسئولان ما اهانت کردند، به مردم اهانت کردند.
5- دشمنی آمریکا با ایران به خاطر اسلام: رهبر انقلاب فرمودند: اساس مشکل در دنیای اسلام،آمریکاست، حضور مستکبرین و مستعمرین در دنیای اسلام، همیشه بیشترین و بزرگترین ضربه را به هویت اسلامی و مردمی ملتها زده ، آمریکاییها مثل یک مالک حرف می زنند 3/5/91.
6- آمریکا و تروریسم: امروز آمریکاییها بنام مبارزه با تروریسم وارد کشورها می شوند و این جور ملتها را زیر فشار می گذارند آنها را بمباران می کنند و کودک و زن و پیرمرد و انسانهای بی دفاع را از بین می برند منطقشان این است که می خواهیم با تروریسم مبارزه کنیم.
10حباب ادعای آمریکا از نگاه رهبر انقلاب:
مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران 10 ادعایی که آمریکایی ها سعی دارند با همان توان رسانه ای به بزرگنمایی و واقعی نشان دادن آن ها دامن بزنند اشاره کرد:
1- ادعا می کنند ما متعهد به حقوق بشریم
2- می گویند ما متعهد به عدم تکثیر سلاح هسته ای هستیم.
3- می گویند ما متعهد به گسترش دموکراسی در دنیا هستیم.
4- ادعا می کنند با تروریسم مخالفیم.
5- ادعا می کنند طرفدار حقوق بشرند.
6- ادعا می کنند که ثروتمندترین ملت دنیا و دولت دنیا هستند.
7- ادعا می کنند طرفدار آزادی هستند.
8- ادعا می کنند که ملتشان ملت سرافرازی است.
9- ادعای مبارزه با تروریسم دارند.
10- به دروغ ادعا می کنند که هدف تحریمها، مردم نیستند.
7 /4/95

- اقدامات آمریکا علیه ایران اسلامی:
1- کودتای 28 مرداد 32 : مصدق پس از نخست وزیری سیاست ملی کردن صنعت نفت را دنبال کرد و دست انگلیسی ها از غارت منابع نفتی ایران قطع شد طرح کودتای 28 مرداد کاری مشترک بین آمریکا و انگلیس بود برای سقوط دولت مصدق.
2- حمایت از رژیم پهلوی: 12 روز پس از کودتای 28 مرداد شاه از آمریکا درخواست 45 میلیون دلار وام کرد و آمریکا پذیرفت و در سه سال بعد از کودتا این رقم به 250 میلیون دلار رسید آمریکا ایران را جزیره ثبات خود می دانست.
3- تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران: یکی از اقدامات تحقیرآمیز آمریکا علیه ایران فشار بر دولت رژیم شاه بود برای تصویب لایحه اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی در مجلس شورای ملی ایران بود به موجب این مصوبه هیچ یک از مستشاران نظامی ، کارمندان و وابستگان آنها در ایران تحت پیگرد قضایی قرار نمی گیرند و دارای مصونیت خواهند بود.
4- حمله نظامی به طبس: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام ره و اسارت درآمدن تعدادی از کارکنان سفارت و خدشه دارشدن چهره پلید آمریکاییها برای آزادی آنها به هر دری زدن تا طرح نجات و آزادی آنها را اجرا کنند آنها به کمک تعدادی از عناصر ضد انقلاب و وابسته به رژیم پهلوی حمله نظامی به ایران را در 5 اردیبهشت 59 توسط 5 فروند بالگرد پیشرفته در صحرای طبس را اجرا می کنند که در نهایت ناباوری به امر ومعجزه الهی همه آنها در دام طوفان و شن قرار گرفتن و عملیات نظامی آنها شکست خورد.
5- کودتای نوژه: از جمله اقدام براندازی آمریکا علیه ایران اسلامی پس از شکست صحرای طبس طرح ریزی کودتای نوژه در 18 تیرماه 59 بود که قبل از از هراقدامی با شکست مواجه شد کودتای نوژه توسط یک ستاد از پاریس به رهبری شاهپور بختیار هدایت می شد و این ستاد دارای شاخه های مالی، نظامی و سیاسی بود شاخه های سیاسی ستاد تحت نظارت رضا مرزبان و ابوالقاسم خادم بود که هدف جذب یکی از علمای وقت بود و شاخه نظامی آن زیر نظر احسان بنی عامری و شاخه مالی و لجستیکی آن با مسئولیت منوچهر قربانفر بود آمریکاییها برای اجرای این طرح ده ها میلیون دلار هزینه کردند این اقدام براندازی قبل از اجرا به عنایت خداوند خنثی و عوامل داخلی دستگیر شدند.
6- فشار اقتصادی و تحریمها: دولت آمریکا از سال 59 اقدام به محاصره اقتصادی علیه ایران اسلامی کرد به دستور کارتر رییس جمهور وقت آمریکا تمام دارایی و اموال ایران اسلامی در آمریکا را مسدود کردند و هر روز حلقه اقتصادی را تنگتر کرده اند و برای به زانو درآوردن ایران اسلامی سیاست(مهار) را در پیش گرفتن، با تصویب طرح داماتو در زمان کلینتون رییس جمهور وقت آمریکا، تحریم ها علیه ایران اسلامی وارد مرحله نوین شد و شامل خرید و فروش و فعالیتهای اقتصادی جهان و کشورها علیه ایران را محدود کردند، به موجب این طرح شرکت های غیر آمریکایی که بیش از چهل میلیون دلار در سال در صنایع نفتی ایران سرمایه گذاری می کنند مشمول تحریمهای آمریکا قرار خواهند گرفت.
7- تحریک عراق به جنگ علیه ایران اسلامی: با شکست های طرح حمله نظامی در طبس و کودتای نوژه و تحریمها، تحرکات شدیدتری را علیه ایران اسلامی اجرا کردند، یکی از از طرح های خطرناک تشویق صدام به حمله نظامی علیه ایران، برژینسکی مشاور امنیت ملی آمریکا برای آماده سازی صدام سفرهای متعددی به عراق داشت، صدام حسین که بعداز سقوط شاه در ایران علاقه زیادی به ژاندارمی منطقه پیدا کرد با تحریک آمریکا به ایران اسلامی در 31 شهریور 59 حمله نظامی کرد، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به نام سایروس ونس رسما اعلام کرد: ما در جنگ طولانی و پر خسارت ایران و عراق، علیه ایران بودیم. این جنگ تحمیلی خسارت سنگین معنوی و مالی به بار آورد اما مردم مسلمان جانانه دفاع کردن و سرانجام رژیم صدام به عنوان کشور متجاوز در صحنه های بین المللی معرفی شد.
8- در ضمن جنگ عراق علیه ایران حملات نظامی آمریکاییها علیه ایران : آمریکاییها در کنار حمایت از عراق از تجهیزات تسلیحاتی گرفته تا تحرکات نظامی علیه ایران اسلامی را عملا اجرا می کردند به همین دلیل نظامیان خودشان را به منطقه خلیج فارس آوردند کشتی تدارکاتی 800تنی ایران توسط دو فروند بالگرد نظامی آنها مورد حمله نظامی قرار گرفت و 3 شهید و 2 نفر مفقود و 26 نفر مجروح شدند دو هفته بعد

16 مهر 66 با بالگرد قایق های کشتی سپاه را مورد حمله قرار دادند و نیز در تهاجم وحشیانه ناوهای آمریکایی به ناو چه سهند و حمله نظامی به سکوهای نفتی و .... و دادن اطلاعات و امکانات نظامی چه مستقیم و غیر مستقیم علیه ایران اسلامی بود.
9- انهدام هواپیمای مسافربری ایران اسلامی: یکی از اقدامات وحشیانه و خصمانه در اواخر جنگ تحمیلی حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اسلامی بود در تاریخ 12 تیر 67 که بندر عباس به دبی در حال پرواز بود و تمامی 290 نفر مسافر این هواپیما به شهادت رسیدند که 118 نفر زن و کودک بودند، سران آمریکا عذرخواهی نکردند بلکه به فرمانده ناو وینسس مدال افتخار دادند.
10- سازماندهی، هدایت و پشتیبانی از نیروهای ضد انقلاب: دولت مردان آمریکا برای براندازی ایران اسلامی از هیچ یک از اقدامات خودشان لحظه ای توقف نکردند با وجود شکستهای پی درپی این بار با مجهز کردن جنبش های تجزیه طلبان تلاش کردن نظام را ساقط کنند در مناطق ترکمن صحرا، کردستان، خوزستان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان مدتها این مناطق را توسط نیروهای داخلی تجزیه طلب نظام اسلامی را به چالش و مرتکب جنایات فراوانی شدند و حدود 17 هزار نفر مبارزین موثر و افراد بی گناه را به شهادت رساندند، منافقان کوردل را در بدنه نظام جادادن و با حمایت دلار ها و تبلیغ رسانه ای و تسلیحاتی اینها را در کنار صدام در عراق قراردادن تا ضربه همه جانبه به ایران اسلامی تحقق پیدا کند.
11- فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی علیه نظام اسلامی: همه اقدامات آمریکا در برابر ایران اسلامی به شکست انجام و اینبار با طرح بین المللی بحث حقوق بشر را طراحی و ایران را به عدم رعایت حقوق بشر محکوم کردند و نیز بحث حمایت از جریان مقاومت و گروههای تروریسم جهانی را با بکارگیری امکانات و تجهیزات رسانه ای تبلیغ می کنند و از طرفی ایران را به دست پیدا کردن سلاح کشتارجمعی و تهدید علیه صلح بشری محکوم کرده اند و آخرین اقدام آنها در این بحث فشار به آزانس انرژی اتمی برای صدور قطعنامه علیه ایران اسلامی و ادعاهای دیگر مثل دخالت ایران در انفجارهای ظهران عربستان در آبان 74 و انفجار در مرکز تجاری نیویورک و انفجار هواپیما بر فراز لاکروپی و پناه دادن شبکه القاعده و ده ها طرح دیگر علیه ایران اسلامی.
12- جنگ داخلی علیه جهان اسلام جهت تخریب ایران اسلامی: با توقف اموال و دارایی ایران اسلامی، ممانعت از عبور خطوط لوله نفت و گاز به آسیای میانه از خاک ایران، و فشار بر ترکیه جهت لغو قرارداد 20میلیارد دلاری خرید گاز از ایران، تحریک همسایگان و کشورهای عربی و بحث جزایر سه گانه، تحریک و حمایت از آشوبگران خیابانی 18تیر 78 و خرداد 82 و سرانجام فتنه ننگین 88 آخرین اقدام آمریکا طرح مخالفت همه جانبه و اجماع جهانی و جریان اسلامی معرفی ایران به عنوان محور شرارت و تشکیل جریان تروریستی به نام اسلام مثل القاعده داعش، النصره، جیش الاسلام و... جهت درهم شکستن جریان مقاومت و خاموش کردن نفوذ ایران اسلامی در منطقه و بیداری اسلامی و مانع سقوط کشور های ظالم و استبدادی و همسو با آمریکا... و در نهایت بسیج علیه ایران اسلامی اقدامی که علیه افغانستان و سپس عراق و لبنان و سوریه و یمن و بحرین انجام داده اند.
طرح براندازی نفوذ:
برنامه آمریکا علیه ایران اسلامی، دو قطبی سازی اقتصاد وآرمان در داخل کشور است اجرا و انجام دادن این توطئه از طریق جریان نفوذ است نفوذ در بدنه نظام در بین تصمیم گیران نظام یعنی اندیشه و نگاه مسئولان نظام و همسو کردن مدیران نظام به اندیشه غرب و آمریکا نفوذ در جریان وابسته کردن اقتصاد کشور، نفوذ در بحث فرهنگی و تغییر ذائقه های ارزشی جامعه، آلوده کردن جامعه و مشغول کردن جامعه در فضای مجازی و ایجاد شبهات دینی و آرمانی و انقلابی، نفوذ در بحث امنیتی و نقاط حساس کشورو... مختل کردن تلاش ها و کوشش های دلسوزان نظام و روی کار آوردن افراد بی ارزش و ضد دین و سکولار. آمریکا که خود یک شیطان بزرگ است با وجود همه تحریمها و فشار ها و ایجاد درگیری با ملت مسلمان ایران اما همه آحاد مردم با تمام توان به پشتوانه و تدابیر رهبر معظم انقلاب تا آخر ایستاده و از آرمانها و ارزشها دفاع خواهیم کرد انشاءا...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۵
علی اکبر دارابکلایی

امریکامنفور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">