سایت خبری تحلیلی DALEL

www.dalel.ir
سایت خبری تحلیلی DALEL
سایت تحلیلی سیاسی فرهنگی اجتماعی استاد علی اکبر دارابکلائی
۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۳۲

نقش فعال حزب بهائیت در فتنه

بهائیان قبل از آن که ایرانی یا متعلق به هر ملیت دیگری باشند عضو تشکیلاتی هستند که اعضای این تشکیلات موظف به تبعیت از دستورات مرکزیت تشکیلات که در بیت العدل واقع است می باشند و در صورت عمل نکردن دیگر عضو تشکیلات بهائیت نیستند.

پس از وقوع انقلاب اسلامی با توجه به دستور پذیری بهائیان از بیت العدل که در شهر حیفا اسرائیل قرار دارد و محرز بودن جاسوسی آن ها برای رژیم اشغال گر قدس  فعالیت آن ها در ایران ممنوع شد.

حضرت امام خمینی(ره) در باره ی این فرقه ی انحرافی این گونه اظهار نظر کردند : بهائی ‏ها یک مذهب نیستند، یک حزب هستند، یک حزبى که در سابق، انگلستان پشتیبانى آنها را مى‏‌کرد و حالا هم آمریکا دارد پشتیبانى مى‏‌کند.

 

 

اعطای نشان شوالیه به عباس افندی معروف به عبدالبهاء توسط دولت انگلستان

 

بر طبق آیین بهائیت اعضای این فرقه از ورود به عرصه ی سیاست و مداخله در حکومت منع شده اند.

عباس افندی (عبدالبهاء) در رساله ی سیاسی خود آورده است: تعلقی به امور سیاسی ندارند و مداخله نخواهند کرد.

شوقی افندی، نوه ی دختری و جانشین عباس افندی نیز گفته است : از هر سخنی درباره ی هریک از سیستم های سیاسی مرتبط با هریک از دولت ها باید دوری جست.

 اما درعمل این فرقه هر جا که احساس کنند منافعشان تامین می شود و به سود آن هاست از این حرف خود عبور میکنند. همانطور که در زمان پهلوی اول و دوم به صورت گسترده در سیاست دخالت میکردند و مناصب بسیار مهمی را به دست آورده بودند.

 

اما پس از انقلاب فعالیت سیاسی بهائیان به کلی قطع شد و رو به فعالیت های زیرزمینی و مخفیانه در محافل خصوصی خود و تبلیغ های محدود آوردند.اما در مقطع فتنه ی سال 88 با دستوراتی که از طرف بیت العدل برای آن ها صادر شد کمی علنی تر اقدام به فعالیت نمودند.

با به اوج رسیدن هنجار شکنی ها در روز عاشورای حسینی یک تیم از اعضای فرقه ی بهائیت ضمن هماهنگی مکرر با یکدیگر به گونه ­ی فعال در کلیه­ی تجمعات و اغتشاشات روز عاشورا و در همه ­ی نقاط اصلی شرکت کرده که همگی دستگیر شده اند.

نکته­ ی قابل توجه آنجاست که اعضای این فرقه در اعترافات خود گفته اند که حتی در نماز جمعه های بعد از انتخابات 88 نیز به منظور شرکت در تجمعات غیرقانونی شرکت می کرده اند.

 

آرتین غضنفری یکی از دستگیر شدگان بهائی فتنه ی 88 در اعترافات خود در مورد فعالیت سیاسی بهائیان بیان کرده بود : بر اساس اعتقادات ما یک فرد بهائی نباید در امور سیاسی دخالت کند و ما عرفا در سالیان گذشته بر اساس این اعتقاد در رای گیری شرکت نمیکردیم.

 

پیام فنائیان یکی دیگر از دستگیر شدگان بهائی فتنه ی 88 نیز در اعترافات خود گفته بود : ما از قبل اجازه ی حضور در فعالیت های سیاسی و انتخاباتی از سوی بیت العدل را نداشتیم، تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 82 ولیکن طی بیانیه ای که از سوی بیت العدل صادر شد ما مجاز به ورود به فعالیت های انتخاباتی شدیم و با توجه به شرایطی که در انتخابات دوره ی دهم ریاست جمهوری ایجاد شد ما به همراه دوستانمان فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کردیم، از جمله تجمعاتی که در آن حضور داشتیم.

وی همچنین در مورد نحوه ی اطلاع یابی از مواضع بیت العدل گفته بود : دستورات مربوط به حضور در اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی از طریق ضیافت ها بوده، که یکی از انواع جلسات داخلی بهائیت است.

او در ادامه اظهار داشته بود : با توجه به جایگاه بیت العدل نزد بهائیان، ما تمام امور خود را با هماهنگی بیت العدل انجام میدهیم. در ایران محفلی تحت عنوان محفل ملی ایرانیان به عنوان نماینده­ ی بیت العدل شناخته میشوند. در غیاب اعضای محفل ملی، پیام های بیت العدل یا از طریق وب سایت اینترنت و یا ناظمین در جلسات ضیافت ابلاغ می شد.

 

لازم به ذکر است دستور تشکیل محافل روحانی توسط بهاءالله در کتاب اقدس داده شده است. اولین محفل روحانی رسمی در تهران و در سال 1897 تحت نظر عبدالبهاء تشکیل شد.این محفل هم وظیف ی محلی و هم وظیفه ی ملی بر عهده دارد.محفل روحانی ایران در سال 1362 توسط نظام جمهوری اسلامی غیر قانونی اعلام شد.پس از آن محفل مخفی موسوم به یاران ایران مسئولیت اداره ی امور جامعه بهائیان را بر عهده گرفت. آخرین اعضای این گروه که در ایران مسئولیت مدیریت جامعه ی بهائی را بر عهده دارند عبارت اند از : فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم، مهوش ثابت.

12_3

اعضای اصلی محفل یاران ایران

 

بهائیان در حل اختلافات خود در هر کجا که باشند به این محفل ها مراجعه می کنند و از رجوع به مقامات قضایی و دولتی جدا دوری مینمایند و در حقیقت در هر کشوری و در هر نقطه ای که باشند، احساس بیگانگی و در عین حال استقلال کرده و دستورات محافل خود را به هر قانون و دستور مقامات محلی ترجبح میدهند.

 

همانطور که در اعترافات متهمان هم آورده شده بود تمام دستورات این محافل مستقیما از بیت العدل بهائیان که در حیفای اسرائیل واقع است به اعضای اصلی داده می شود و آن ها به سایرین این دستورات را اطلاع می دهند.

 

در واقع بهائیان نه فقط در امور مذهبی که در تمام امور اجتماعی و سیاسی بر اساس دستورات بیت العدل عمل میکنند و دستورات آن ها مقدم بر دستورات قانونی کشورها است.

 

به بیان دیگر بهائیان قبل از آن که ایرانی یا متعلق به هر ملیت دیگری باشند عضو تشکیلاتی هستند که اعضای این تشکیلات موظف به تبعیت از دستورات مرکزیت تشکیلات که در بیت العدل واقع است می باشند و در صورت عمل نکردن دیگر عضو تشکیلات بهائیت نیستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۳۰
علی اکبر دارابکلایی

بهائیت وفتنه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">